۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

اتحاد جامعه دریایی حول محور برنامه ششم شکل گیرد/ورود کشتی‌های خارجی به بنادر ایران افتخار نیست

ورود کشتی‌های خارجی به بنادر ایران افتخار نیست. افتخار این است کشتی‌های ایرانی کالا را در منطقه جابه‌جا کنند یا اولویت صدور نفت با نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران باشد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۷۴۹۶
اتحاد جامعه دریایی حول محور برنامه ششم شکل گیرد/ورود کشتی‌های خارجی به بنادر ایران افتخار نیست مدیرعامل مؤسسه رده‌بندی ایرانیان در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن بیان این مطلب با اشاره به صوری بودن بخش‌های عظیمی از فضای کسب و کار و رونق اقتصادی پیش از تحریم ها گفت: در اقتصاد پس از تحریم، باید رونق تولیدی و همه جانبه اقتصادی شکل گیرد، یعنی تولید و امنیت پایدار هم‌زمان رخ دهد.
حسن رضا صفری افزود: برای امنیت پایدار باید سیستمی طراحی کنیم که در صورت ایجاد مخاطره از سوی دشمنان با مشکل مواجه نشویم. 
وی اقتصاد مقاومتی را معیار و الگوی توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی این نیست که در زمان تحریم ریاضتی عمل کنیم اما وقتی گشایشی پیش آمد، تمام مدل‌ها را از بین ببریم. اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مقاوم و پایدار در همه شرایط به ویژه در دوران تحریم است. 
صفری با بیان ضرورت اتحاد و اجماع جامعه دریایی کشور برای طراحی یک مدل برای دوران پس از تحریم اظهارداشت : خوشبختانه در شرایط تحریم، چند بار اجماع و اتحاد را در جامعه دریایی تجربه کرده‌ایم و برای دوران پس از تحریم باید دنبال مجمع توسعه دریایی کشور باشیم که شاید یکی از مدل‌های آن ایجاد فدراسیون حمل‌ونقل دریایی کشور باشد.
به گفته مدیرعامل مؤسسه رده‌بندی ایرانیان سازمان های دریایی باید برای دوران پساتحریم، نقشه راه داشته باشند همچنین باید اقتصاد دولتی را کنار گذاشته و به خصوصی سازی اصولی بپردازند. 
وی با بیان اینکه اتحاد جامعه دریایی می‌تواند حول محور برنامه ششم شکل بگیرد افزود: اگر در دوران پس از تحریم هر ارگان راه خودش را پیش بگیرد، نمی‌توان کاری انجام داد. 
مدیرعامل مؤسسه رده‌بندی ایرانیان یادآورشد: کشتی‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاملاً آماده هستند که در شرایط پس از تحریم فعالیت خود را گسترش داده و به اقصی‌نقاط جهان تردد کنند. در چنین شرایطی توسعه اعتبار صنعت رده‌بندی مسلماً به توسعه اعتبار ناوگان ملی منجر خواهد شد به همین منظور برنامه‌هایی برای مشارکت با سایر مؤسسات رده‌بندی داریم که به توسعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش کمک خواهد کرد. 
صفری با بیان لزوم توسعه زیرساخت ها پس از تحریم افزود: ورود کشتی‌های خارجی به بنادر ایران افتخار نیست. افتخار این است کشتی‌های ایرانی کالا را در منطقه جابه‌جا کنند یا اولویت صدور نفت با نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران باشد. لزومی ندارد کشتیرانی های ایرانی بدون توجه به بازار داخلی حمل‌ونقل، به فکر توسعه و ورود به بازارهای اروپایی باشد.

ارسال نظرات

نظرات کاربران

ضرابی Iran, Islamic Republic of ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
0
0
بسمه تعالی
جناب آقای صفری به نکات ظریفی ( گرچه بسیار فشرده ) اشاره فرمودند.
انتظار می رود در راستای هدف ارتقاء کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود ، کلیه دست اندرکاران صنعت دریائی نیز با بحث و تبادل نظر در خصوص آسیب شناسی ذیربط ، تشریک مساعی نمایند ، که تحقق این امر ، تاثیر بسزائی نه تنها در سازمان کشتیرانی خواهد داشت ، بلکه سایر بخش های صنعت دریائی کشور نیز از این امر بهره مند خواهند گردید.
آخرین اخبار