۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

صیدگاه های جدید برای صید صنعتی تعیین می شود/شناورهای صیدصنعتی به خلیج فارس می روند

به دلیل کاهش ذخایر آبزیان در آبهای عمان از سوی سازمان شیلات ایران صیدگاه های جدید برای شناورهای صید صنعتی تعیین خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۳۷۷
صیدگاه های جدید برای صید صنعتی تعیین می شود/شناورهای صیدصنعتی به خلیج فارس می روند
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با کاهش قابل توجه میزان صید صنعتی به صورت سالانه جلسات مختلفی با مسئولان سازمان شیلات ایران برگزار کرده ایم تا بتوانیم صنعت صید صنعتی را از نابودی نجات دهیم.
امان الله حیات داوودی، افزود: امسال نیز میزان صید صنعتی با کاهش دو هزار تنی در مقایسه با سال گذشته همراه بود که همین امر جامعه صید صنعتی را به شدت نگران کرده است.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی گفت: همچنین گونه های صید شده امسال نیز گونه های مرغوبی نبودند و همین امر بر نابودی این صنعت دامن زده است.
وی ادامه داد: به همین منظور در این جلسات از رئیس سازمان شیلات ایران تقاضا کرده ایم تا صید گاه های جدیدی برای شناورهای صیدصنعتی تعیین کنند.
عضو کمیته عالی آبزیان تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان شیلات ایران به احتمال زیاد از سال آینده صیدگاه های جدیدی در خلیج فارس برای فعالیت شناورهای صید صنعتی در نظر گرفته خواهد شد.
وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: شناورهای صید صنعتی از روش ترالر برای صید استفاده می کنند و به همین دلیل نمی توانند در آبهای بیشتر از 300 متر اقدام به صید کنند و در نتیجه امکان ورود آنها به اقیانوس هند وجود ندارد.
به گفته وی، تعیین صید گاه جدید برای شناورهای صید صنعتی باید در نقاطی از خلیج فارس تعیین شود تا دوباره بتوانیم با آینده صید صنعتی امیدوار باشیم.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی عنوان کرد: امیدواریم با بازسازی ذخایر آبزیان در آبهای کشور دوباره بتوانیم در آبهای عمان و خلیج فارس به صید قابل توجه دست یابیم.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از سال 82 به دلیل کاهش شدید ذخایر آبزیان در آبهای کشور، زمان و مکان صید صنعتی در آبهای جنوبی با محدودیت مواجه شد.
حیات داوودی با اشاره به اینکه اعمال این محدودیت، مالکان و صیادان شناورهای صید صنعتی را بسیار متضرر کرده است، خاطرنشان ساخت: این شناورها چون مجبورند در مدت زمان کوتاه اقدام به صید کنند و به همین دلیل از سود لازم برخوردار نمی شوند.
وی بیان کرد: همواره صید صنعتی با مشکلات متعددی روبه رو است که نرخ سوخت یکی از این مشکلات است که در چند سال اخیر به وجود آمده است.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی اذعان داشت: هم اکنون برای شناورهای صید صنعتی سه نوع مختلف نرخ سوخت محاسبه می شود که عادلانه نیست.
وی تاکید کرد: نرخ سوخت شناورها بسیار بالاست و همین امر باعث شده تا مالکان شناورهای صید صنعتی بیش از پیش متضرر شوند.
حیات داوودی گفت: بارها و بارها مذاکراتی با مسئولین دولتی به منظور کاهش نرخ سوخت شناورها انجام داده ایم اما هیچ گاه به نتیجه نرسیده ایم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق اتحادیه مالکان کشتی ایران نیز اقدامات لازم جهت رایزنی با مسئولین دولتی انجام داده ایم تا نسبت به تعدیل نرخ سوخت ها اقدام کنند اما تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.
این عضو کمیته عالی آبزیان اظهار داشت: در صورتی که وضعیت به همین منوال پیش رود به زودی شاهد نابودی صید صنعتی خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار