۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
سیاری مطرح کرد:

خرید تجهیزات از دستور کار ما خارج است/ حضور در مدار 7 درجه

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خرید تجهیزات به کلی از دستور کار ما خارج است گفت: وظیفه داریم در تمام آبهای آزاد جهان با در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی حضور یابیم.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۶۳۱۴
خرید تجهیزات از دستور کار ما خارج است/ حضور در مدار 7 درجه
به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، امیر دریادار حبیب ا... سیاری در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه سی و پنجم نداجا در منطقه یکم این نیرو اظهار کرد: حضور مستمر ناوگروه‌های نداجا در عرصه آبهای آزاد نشان دهنده توانمندی و اقتدار و اجرایی شدن فرمان رهبری مبنی بر این است که«مظهر اقتدار دریایی، حضور در آب‌های آزاد است.»
وی با اشاره به بازگشت ناوگروه سی و پنجم نداجا متشکل از ناوهای بندرعباس و الوند افزود: این ناوگروه دارای ویژگی‌های ویژه‌ای نسبت به سایر ناوگروه‌ها بوده که از جمله آن می‌توان به دریانوردی در شرایط نامساعد جوی اشاره کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: این ناوگروه حدود 37 هزار کیلومتر دریانوردی کرده و حدود سه ماه در آبهای آزاد به انجام ماموریت‌های محوله پرداخته است.
سیاری ادامه داد: ناوگروه سی و پنجم نداجا همچنین برای انجام ماموریت ویژه، از مدار 10 درجه نیز پایین‌تر رفته و به مدار هفت درجه رسید.
وی از انجام 80 مورد شناسایی مثبت، اسکورت 150 شناور، پاسخ مثبت به درخواست کمک شناورهای تجاری سه کشور دنیا(هنگ کنگ، مالتا و لیبریا)، انجام 90 روز دریانوردی، چهار مورد درگیری با دزدان دریایی و غیره به عنوان دیگر موفقیت‌های این ناوگروه یاد کرد.
دریادار سیاری اضافه کرد: طبق سیاست اعلام شده از سوی فرمانده معظم کل قوا، نداجا در تمام آبهای آزاد دنیا و حتی اقیانوس اطلس طبق قوانین بین‌المللی حضور خواهد یافت، اما زمان حضور مسئله‌ای است که باید از سوی مقامات بالا اعلام شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه نیز اظهار کرد: خرید تجهیزات مورد نیاز به کلی از دستور کار نداجا خارج شده است.
وی با بیان اینکه امروز ما عنوان می‌کنیم که بر دانش و توانمندی داخلی تکیه کرده و نیازی به خرید تجهیزات نداریم، افزود: البته از دانش روز دنیا کناره‌گیری نمی‌کنیم اما از دانشی استفاده خواهیم کرد که بدون منت‌گذاری بدستمان برسد.
سیاری در انتها نیز در پاسخ به برخی کشورها که حاضر به میزبانی از ناوگروه نداجا نشده‌اند، گفت: این کشورها باید بدانند که روزی از این مسئله پشیمان خواهند شد.
برچسب ها: نداجا
ارسال نظرات
آخرین اخبار