۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

تخلیه و بارگیری 900 هزار تن کالا دربندرشهید باهنر

مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر بندرعباس از تخلیه و بارگیری 916 هزار تن کالا با ثبت رشد 9 درصدی در این بندر طی پنج ماه نخست سال 94 خبر داد .
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۶۱۵۲
تخلیه و بارگیری 900 هزار تن کالا دربندرشهید باهنر
 به گزارش مانا، محمد محسنی ضمن بیان گزارشی از عملکرد بندرشهید باهنر از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت : طی این مدت ،در مجموع 916 هزار و217 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد داشته است .
وی افزود : طی پنج ماهه سال جاری 632 هزار و793 تن کالاهای غیر نفتی و37 هزار و531 تن کالا نفتی از این بندر صادر شده است که به ترتیب 28 و 45 درصد افزایش دارد.
مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر ، مواد شیمیایی ، کشاورزی ، مواد معدنی ، قیر ، میوه و تره بار، مواد پروتئینی ، آهن آلات و مصالح ساختمانی را ازجمله کالاهای صادراتی عنوان کرد که از بندرشهید باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر می شود .
محسنی خاطر نشان کرد : دراین مدت 34 هزار و 339 تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 71 درصد کاهش داشته است .
به گفته این مقام مسئول برنج ،خشکبار، مصالح ساختمانی ، خودرو ، پارچه ، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که ازطریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود .
مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر اضافه کرد : در پنج ماهه نخست سالجاری ، 58 هزار و 338 تن نیز کالای غیر نفتی از این بندر تزانزیت شد که عمده آن ، خودرو سبک است .
وی با بیان اینکه جابجایی کانتینر به عنوان حمل ایمن در دستور کار بندرشهید باهنر قرار دارد افزود: طی مدت یاد شده ، TEU309 کانتینر در این بندر جابجا شد .
محسنی با بیان اینکه طی مدت یاد شده ، یک هزار و377 تردد شناور در این بندر ثبت شده است  افزود : از ابتدای سال جاری تا ابتدای شهریور ماه جاری یک میلیون و 170 هزار و 138 نفر مسافر از این طریق در بندر شهید باهنر وشهید حقانی جابجا شدند .
وی ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ، گفت : طی پنج ماهه نخست سال جاری ، تعداد 15 هزارو 760 نفر مسافر در مسیرهای دریایی بین این بندر و کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شد .
لازم به ذکر است ، دسترسی به آبهای آزاد جهان از خلیج فارس ، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و شبکه راههای بین المللی ، نزدیکی به مناطق آزاد قشم و بنادر تجاری خلیج فارس از ویژگی های بندرشهید باهنر بندرعباس است . صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی و جابجایی مسافر از دیگر فعالیت های این بندر است و کشتی های با ظرفیت 30 هزار تن و آبخور بیش از 10 متر دراین بندر پهلو می گیرند .
برچسب ها: بندر شهید باهنر
ارسال نظرات
آخرین اخبار