۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
در6 ماهه 2015

وضعیت کشتیرانی های حمل گاز بررسی شد

بر اساس گزارش لویدزلیست، وضعیت سود و زیان برخی شرکتهای حمل و نقل گازی در شش ماهه اول سال جاری میلادی اعلام شد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۶۰۱۹
وضعیت کشتیرانی های حمل گاز بررسی شد
به گزارش گروه بین الملل مانا،شرکت های حمل گازAvance ، Hoegh LNG و Odfjell در شش ماهه ابتدای سال جاری موفق به سود دهی شدند که در این میان شرکت اپراتوری Avance بالاترین میزان سوددهی را در این مدت ازآن خود کرد.
شرکت Avance در نیمه اول سال جاری سود خالص 41.3 میلیون دلاری در سه ماهه دوم سال اعلام کرد که دلیل اصلی آن نرخ های رو به افزیش کرایه حمل در بازار حمل گاز عنوان شد.
این شرکت نروژی  12 فروند کشتی بسیار بزرگ حمل گاز را در اختیاردارد و طبق برنامه ریزیها تا پایان سال جاری دو فروند دیگر به این ناوگان افزوده می شود.
نرخ اجاره ناوگان این شرکت در سه ماهه دوم برابر 86 هزار و 938 دلار در روز اعلام شده است که نسبت به رقم 64 هزار و 832دلار در روز در سه ماهه اول سال، رشد نشان می دهد.
در این میان شرکت نروژی Hoegh LNG فعال در زمینه حل محمولات گاز مایع و ساختمانی موفق به سود آوری دوباره شد که  سود عملیاتی 22.6 میلیون دلاری و سود پس از کسر مالیات 6 میلیون دلاری را ثبت کرد.
بر اساس این گزارش، این شرکت پس از گذشت یک سال توانست به سود برسد.
گفته می شود در طول سه ماهه دوم این شرکت عملیات یکی از واحدهای خود در مصر را آغاز کرد.
این گزارش در ادامه از شرکت حمل و نقل گازی Odfjell و رسیدن به سود در سه ماهه دوم سال جاری و پس از بحران مالی سخن به میان آورده است.
بر اساس این گزارش شرکت Odfjell با کسب سود خالص هفت میلیون دلاری در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن، موفق به بازگشت به سوددهی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری شد.
شایان ذکر است این شرکت در مدت مشابه سال 2014 با ضرر 26 میلیون دلاری مواجه شد.
اما در میان شرکت های حمل و نقل گازی می توان به شرکت Awilco LNG  اشاره کرد که در مدت شش ماهه ابتدای سال 2015 با زیان مواجه شد.
شرکت Awilco LNG در نیمه اول سال 2015 ضرر 16.4 میلیون دلاری را  اعلام کرد که دلیل اصلی آن ادامه تقاضای ضعیف در بازار حمل گاز عنوان شد.
لازم به ذکر است ضرر این شرکت در سال 2014 میزان 2.7 میلیون دلار ارزیابی شده است.
این گزارش در پایان از شرکت  Golar LNG نام برده است که علی رغم اینکه تحت تاثیر بازار نقدی ضعیف و بازار کساد قرار گرفت اما موفق به کاهش ضرر خود شد. این شرکت توسعه سیستم های میعان شناور (floating liquefaction) و FSRU را در دستور کار خود قرار داده است.
مجموع ضررهای ناشی از عملیات اجرایی این شرکت از 30.7 میلیون دلار در سه ماهه اول سال جاری به 43.4 میلیون دلار در سه ماهه دوم افزایش یافت.
این شرکت ضرر خالص 0.2 میلیون دلاری را در سه ماهه اول ثبت کرد و این در حالیست که در سه ماهه نخست سال جاری ضرر 24.6 میلیون دلار را اعلام کرده بود.
برچسب ها: LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار