به گزارش مانا، محمد سعیدنژاد درباره تلاشهای سازمان بنادر و دریانوردی برای جذب سرمایهگذار با هدف توسعه طرحهای بندری گفت: همه منابع مالی بنادر ایران غیر از اسکلهسازی و تأسیسات و تجهیزات قابل نصب روی اسکله به طور کلی توسط سرمایهگذار بخش خصوصی تأمین میشود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: هر چه قدر تا به حال اسکله و تجهیزات مربوط به آن در بنادر کشور ساخته شده، توسط دولت بوده و غیر از موارد یادشده که شامل پسکرانه، انبار، سیلو، کارخانههای موجود در اراضی بندری و غیره میشود همگی توسط سرمایهگذار بخش خصوصی ساخته و ایجاد شده است.
وی تأکید کرد: اساس و روش کار سازمان بنادر و دریانوردی بر این مبنا است که سرمایهگذاری در توسعه اراضی بندری توسط بخش خصوصی انجام شود و اسکله و تجهیزات آن را دولت بسازد.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل فازهای ۲ و ۳ بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد: در پی آن هستیم تا فاز ۳ بندر شهید رجایی را در قالب انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و به صورت واگذاری اجارهای تکمیل کنیم. همچنین جرثقیلهای دروازهای ویژه تخلیه و بارگیری کانتینر که در کنار اسکله نصب میشود (گنتریکرینهای) مربوط به اسکله فاز ۲ بندر شهید رجایی را هنوز نتوانستهایم به دلیل وجود مشکلاتی در قرارداد فاینانس چین به کشور وارد و نصب کنیم. این تجهیزات ویژه تخلیه و بارگیری کشتیهای چندهزار تنی تا پایان امسال وارد کشور نخواهد شد.