۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
موسسه Platts اعلام کرد:

مالکان کشتی های فله، سه سال دیگر صبر کنند

با توجه به بازار کنونی حمل فله، موسسه Platts از لزوم انتظار کشتیرانی های فله تا رونق دوباره بازار خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۹۰۴
مالکان کشتی های فله، سه سال دیگر صبر کنند
به گزارش گروه بین الملل مانا، براساس تحقیق انجام شده با حضور بیش از 100 نهاد فعال در حمل و نقل فله از جمله کشتی داران، کشتیرانی ها، اجاره کنندگان کشتی، واسطان کشتی و تحلیلگران، 89 درصد از شرکت کنندگان از لزوم انتظار این عرصه از حمل و نقل تا دست کم سه سال دیگر خبر دادند.
و این درحالیست که 54 درصد از شرکت کنندگان از به رونق رسیدن این عرصه تا قبل از شش سال دیگر اظهار ناامیدی کردند. 
براساس این گزارش، در میان شرکت کنندگان، دارندگان فله برها بدبین تر از اجاره کنندگان بودند.
در حالیکه 73 درصد از دارندگان فله برها سخن از انتظار سه تا پنج ساله به میان آوردند، 41 درصد از اجاره کنندگان فله برها امید به اتمام این انتظار در عرض دو سال دارند.
به هرحال همه شرکت کنندگان متفق القول بر عدم بهبود کرایه فله برها تا 12 ماه آینده خبر داده اند.
تحلیلگران،عرضه مازاد را مشکل اصلی حمل و نقل فله می دانند که منجر به افت کرایه ها شده است. این مشکل حتی با افزایش منطقی تقاضا نیز حل نشده است.
ازهمین رو بیشتر فعالان حمل و نقل که شامل 39 درصد از شرکت کنندگان در تحقیق موسسه Platts می شوند چشم امید به صنعت اوراق دوخته اند. گزارش Platts در ادامه افزود: 44 درصد از شرکت کنندگان رکود بازار حمل فله دامن گیر انواع فله برها شده است با این تفاوت که 33 درصد از کل شرکت کنندگان کیپ سایزها را در مرکزاین مشکل و آسیب پذیرترین نوع کشتی در حمل فله می دانند.
برخلاف کیپ سایزها، کشتیهای دوستدار محیط زیست بیشترین طرفدار را در میان فعالان حمل فله دارند. به هرحال 43 درصد از شرکت کنندگان نیز معتقدند به دلیل بهای پایین سوخت رسانی، این کشتیها نیز در حال حاضر تاثیر چندانی در سودرسانی ندارند. در پایان 54 درصد از هر دوی کشتی داران و اجاره کنندگان فله برها بهای پایین سوخت رسانی را نکته مثبتی برای حمل و نقل فله دانستند.
برچسب ها: فله بر
ارسال نظرات
آخرین اخبار