به گزارش مانا، سید حسن ابراهیمی در جمع خبرنگاران گفت: کنوانسیون های بین المللی الزاماتی است که تمام کشورهای عضو به دقت باید از مرحله ساخت، ثبت، عملیات تردد، رعایت ایمنی،حفظ محیط زیست وحتی تا مرحله اوراق کشتی آنرا به مورد اجرا بگذارند.
رئیس امور دریایی بندرچابهار در ادامه افزود: همه این مراحل نیز در فرآیند کنترل و نظارت قرار دارد و سازمان بنادر و دریانوردی به صورت رایگان باید در این زمینه نظارت و کنترل کند.
وی تصریح کرد: جایگاه بندر چابهار در کنار اقیانوس هند سبب شده که روزانه بر تعداد کشتی هایی که در این بندر تردد می کنند، افزایش یابد.
ابراهیمی تاکید کرد: ایمنی آبراه ها برای تردد شناورهای دریایی از اهمیت زیادی در حوزه دریانوردی برخوردار است.
رئیس امور دریایی بندرچابهار در همین رابطه اضافه کرد: نصب علایم دریایی، سیستم کنترل ترافیک دریایی بااستفاده ازسیستم های مخابراتی از یک هزار کیلومتری بندر با شناور در دستور کار قرار گرفته تا با رعایت تمام استانداردهای بین المللی و حفظ محیط زیست کشتی بتواند در بندر مقصد پهلوگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع بااستفاده از شناور نازی در سال 93 ، 41 نفر که در آبهای حاکمیتی کشورمان دچار سانحه شده بودند توسط کارکنان بندر چابهار از دریا نجات یافتند.
رئیس امور دریایی بندرچابهار اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سالجاری نیز 17 نفر دیگر از دریا در منطقه چابهار نجات داده شده اند.
وی تاکید کرد: حفظ جان انسان ها در دریا یکی از وظایف مهم سازمان های دریانوردی است و مقابله با آلودگی های دریا نیز هزینه های زیادی دارد که بخش دریانوردی هر کشور باید آنرا در اختیار فعالان عرصه دریا و بندر قرار دهد.