نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته عملکرد دولت در بخش حمل و نقل جاده ای و راه آهن راضی کننده است زیرا تدابیر خوب و ویژه ای در این بخش ها صورت گرفته است که آینده مطلوبی را پیش بینی می شود.
مهرداد بائوج لاهوتی افزود: بخش حمل و نقل هوایی با شرایط خاصی مواجه است که نمی توان ایراد چندانی به آن گرفت البته اراده برای حل مشکلات وجود دارد اما با توجه به شرایط تحریم طرف های مقابل بستر لازم را فراهم نمی کنند.
سخنگوی کمیسیون عمران با ضعیف توصیف کردن عملکرد بخش دریایی گفت: متاسفانه در بخش دریایی حرکت ها جهت افزایش زیرساخت ها و ظرفیت ها خصوصا در بخش بندری کند بوده است و این نوع حرکت ما را به افقی که در خصوص افزایش ظرفیت بنادر مد نظر است نمی رساند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان بنادر تنها به فعالیت های روزمره پرداخته است که این روزمرگی در نهایت ما را با مشکل مواجه می کند گفت : متاسفانه سازمان بنادر و دریانوردی اعتقادی به توسعه بنادر ندارد و علیرغم فراهم بودن بستر فعالیت، خیلی ضعیف عمل کرده است در حالیکه کشورهای همسایه در صدد افزایش ظرفیت های کانتینری هستند.
لاهوتی با اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی گفت: متاسفانه اراده استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سازمان بنادر و دریانوردی وجود ندارد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت باید توجه ویژه ای به بخش دریایی داشته باشد زیرا در غیر این صورت حمل و نقل دریایی کشور با چالش مواجه می شود.
وی در خصوص وضعیت ناوگان دریایی کشور گفت: این بخش از حمل ونقل با مشکلات مربوط به تحریم ها و بیمه کشتی ها مواجه بود و کشتی ها مجبور بودند از پرچم سایر کشورها استفاده کنند که در این زمینه تقصیری متوجه دولت نیست.
نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه متاسفانه اراده قوی برای توسعه بنادر وجود ندارد تاکید کرد : توسعه بنادر کشور نیازمند اراده قوی تری برای افزایش ظرفیت های بندری در کشور است .
اگر سازمان بنادر و دریا نوردی بیاید در بندر چمخاله با توجه به مازاد ظرفیت در بنادر شمالی ( حدود 8 میلیون تن ) مبادرت به اتلاف سرمایه ملی بکند و بندری را در آنجا احداث کند سازمان اراده قویی خواهد داشت
بندر چمخاله و لنگرود غیر از احداث بندر تجاری ، پتابسیل های دیگری برای توسعه ندارد که جنابعالی روی آن کار کنید از قبیل گردشگری ، کشاورزی بخصوص صنعت چای و....... ، قطعا وجود دارد که در صورتیکه هزینه احداث بندر در آنجا صرف شود جواب خیلی بهتری خواهد داد.