۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

جزئیات انفجار بندر تیانجین فاش شد

استفاده از آب برای مهار آتش در این بندر کار نادرستی بوده است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۶۷۷
جزئیات انفجار بندر تیانجین فاش شد
به گزارش گروه بین الملل مانا، پس از مرگ 85 نفر و زخمی شدن 720 نفر بر اثر دو انفجار مهیب در بندر تیانجین، تحقیقات برای کشف عامل اصلی این دو انفجار آغاز شد.
بر اساس این گزارش، 21 نفر از قربانیان این حادثه از آتش نشانان بودند که بیشترین آمار مرگ آتش نشانان در چین از زمان جنگ جهانی دوم است. 25 نفر جراحت شدید داشته و حال 33 نفر وخیم اعلام شده است.
طبق تحقیقات انجام شده در انبار مربوطه که مخصوص نگهداری مواد شمیایی  سمی و خطرناک  است نیترات آمونیوم ، نیترات پتاسیم و کلسیم کربید بوده است. تحقیقات همچنین از آتش گرفتن چندین کانتینر در این انبار قبل از وقوع انفجار خبر می دهد.
کمیسیون پیگیری حادثه اعلام کرد: ترکیب آب و کلسیم کربید منجر به تولید گازی با قابلیت اشتعال بسیار بالا می شود و این همان کاریست که آتش نشانان برای مهار آتش انجام داده اند.
اتوارت پرس کات به عنوان استاد ارشد دانشگاه ویلز استرالیا در این خصوص گفت:  آتش نشانان از محل بار کلسیم کربید در انبار یاد شده بی خبر بودند و برای مهار آتش بوجود آمده از بار نیترات، از آب استفاده شده است که در تماس با کلسیم کربید منجر به تولید گاز خطرناک شد. برای مهار آتش حاصله از کلسیم کربید نیاز به پودرهای شیمیایی بوده است.
دیوید لگت به عنوان کارشناس ایمنی محصولات شیمیایی از کالیفرنیا اظهار داشت: انفجار استیلن در حقیقت انفجار نیترات آمونیوم را پس از 30 ثانیه سبب شده است و این موضوع انفجار دوم که بزرگتر از انفجار اول بود را توجیه می کند.
بندر تیانجین به عنوان دهمین بندر بزرگ دنیا دروازه ورود 40 درصد خودروهای وارداتی به چین است و در حال حاضر شرکتهای بزرگ دنیا در حال ارزیابی خسارات وارده به محمولات خود در این بندر هستند.
شرکت رنو فرانسه از سوختن یک هزار و 500 دستگاه خودرو این شرکت در بندر تیانجین خبر داد.
در حال حاضر ورور کشتیهای تانکر و حمل گاز به این بندر ممنوع اعلام شده است.
این گزارش در ادامه افزود: انبار مربوطه متعلق به شرکت Tianjin Dongjian Port Ruihai است و در حال حاضر مدیر این شرکت در بازداشت پلیس بسر می برد.
برچسب ها: چین بندر تیانجین
ارسال نظرات
آخرین اخبار