۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

برگزاری جشنواره عکس ژئوپارک قشم در امسال

مدیر ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جشنواره عکس ژئوپارک قشم نیز در نیمه دوم امسال برگزار می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۶۴۸
برگزاری جشنواره عکس ژئوپارک قشم در امسال
مدیر ژئوپارک قشم از حضور نمایندگان این ژئوپارک در سیزدهمین کنفرانس شبکه جهانی ژئوپارک ها در فنلاند در تاریخ 12 شهریورماه سال جاری خبر داد. 
حمید رضا محسن پور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: دوازدهم شهریور ماه سال جاری، سیزدهمین کنفرانس شبکه جهانی ژئوپارک ها در فنلاند برگزار می شود.
مدیر ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این کنفرانس هیئتی چهار نفره از ژئوپارک قشم به مدت شش روز حضور خواهند داشت و سه سخنرانی توسط هیئت ایرانی درخصوص ژئوپارک قشم ایراد خواهد شد.
این مقام مسئول در جزیره قشم گفت: در این اجلاس گزارش عملکرد ژئوپارک قشم ارائه خواهد شد.
وی در ادامه از برگزاری سمیناری علمی با محوریت ژئوپارک قشم در آذر ماه سال جاری در جزیره خبر داد.
این مقام مسئول در ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: همچنین سمینار دیگری نیز در بهمن ماه امسال در خصوص ژئوپارک قشم با حضور کارشناسان برگزار می شود که به این منظور فراخوان حضور علاقه مندان در این جشنواره نیز اعلام شده است.
مدیر ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: جشنواره عکس ژئوپارک قشم نیز در نیمه دوم امسال برگزار می شود.
وی تاکید کرد: تلاش ها برای بازگشت مجدد ژئوپارک قشم در فهرست رسمی ژئوپارک های جهانی همچنان ادامه دارد.
محسن پور اذعان داشت: حضور نمایندگان ژئوپارک ایران در فنلاند در این راستا بسیار موثر خواهد بود چرا که قرار است به زودی کارشناسان شبکه جهانی ژئوپارک ها به منظور ارزیابی وضعیت ژئوپارک قشم به این جزیره سفر کنند.
هر چند ژئوپارک قشم در عضویت رسمی ژئوپارک های جهانی به دلیل وجود برخی نواقص تمدید نشده است اما همچنان در جلسات مرتبط با ژئوپارک های جهانی حضور فعال دارد.
وی گفت: با جدیت فراوان در حال رفع نواقص در مدیریت ژئوپارک قشم به منظور بازگشت مجدد در فهرست رسمی ژئوپارکهای جهانی هستیم.
هر چند عضویت رسمی ژئوپارک قشم به دلیل وجود برخی نواقص در مدیریت این ژئوپارک معلق شده است اما امید می رود با اقدامات در دست انجام به زودی شاهد بازگشت ژئوپارک قشم در لیست جهانی ژئوپارک های جهانی باشیم.
ساماندهی گردشگری سایت های ژئوپارک 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی وضعیت سایت های ژئوپارک قشم در تاریخ بیست و هشتم مرداد ماه سال جاری جلسه ویژه ای با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای جزیره قشم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این گردهمایی با سه محوریت ایجاد کسب و کار محلی، ایجاد سازمان های محلی و بنگاه های کوچک اقتصادی و توسعه توریسم روستایی برگزار می شود.
مدیر ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: حفظ معماری بومی و مناظر ارزشمند طبیعی روستاها بسیار حائز اهمیت است.
به گفته وی، تاکید بر حفظ این ارزش ها یکی از موارد مهمی است که در این گردهمایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با اقداماتی که در دست انجام است در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق گردشگری در جزیره قشم به واسطه بازدید گردشگران از سایت های ژئوپارک قشم باشیم.
برچسب ها: قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار