۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
قائم‌مقام سازمان شیلات ایران:

5 هزار تن ماهی به روش قفسی در کشور تولید می‌شود

قائم مقام رئیس سازمان شیلات ایران و مجری طرح پرورش ماهی در قفس با بیان اینکه 5 هزار تن ماهی به روش قفسی در کشور تولید می‌شود گفت : در این خصوص 12 و نیم میلیون قطعه لارو ماهی ذخیره شده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۵۴۷۴
5 هزار تن ماهی به روش قفسی در کشور تولید می‌شودبه گزارش مانا، حقیقی در بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در روستای گرزه شهرستان بندرلنگه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده پرورش ماهی در فقس در کشور به 35 هزار تن افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه 200 هزار تن ماهی در این طرح در کشور تولید می‌شود، افزود: در این برنامه 28 سایت پرورش ماهی در کشور ایجاد می‌شود که 8 سایت در شمال و 20 سایت در جنوب کشور است.
قائم مقام شیلات ایران تصریح کرد: اکنون گونه سی‌باس از خانواده سنگسر ماهیان در جنوب کشور و ماهی آزاد و خاویار در شمال کشور پرورش داده می‌شود که سی‌باس با شرایط دریای جنوب سازگار است و به دلیل طعم خوب بازار پسندی خوبی بهره‌مند است.
حقیقی گفت: در این طرح لارو ماهی با اندازه پنج تا 20 گرم از حوضچه به تورهایی به شکل استخر دریا انتقال داده می‌شوند و پس از طی دوره پرورش با وزن 600 تا 800 گرم صید می‌شوند.
وی حمایت بیشتر از بخش خصوصی و تشویق جامعه صیادی برای همکاری در این طرح را از عوامل رونق بیشتر طرح پرورش ماهی در قفس اعلام کرد.
برچسب ها: پرورش ماهی
ارسال نظرات
آخرین اخبار