۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

بررسی ساخت بندر کاسپین توسط بخش خصوصی

در نشست هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی در مورد پیشنهادات سرمایه گذاران برای مشارکت در ساخت اسکله های بندرکاسپین تصمیم گیری شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۴۵۵
بررسی ساخت بندر کاسپین توسط بخش خصوصی
به گزارش مانا، دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان در این نشست با اشاره به بازدید رئیس جمهور از این بندر در سفر به گیلان گفت: توسعه بندر کاسپین در رونق تجارت در گیلان نقش مؤثری خواهد داشت.
مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز گفت: آمادگی داریم تا با استفاده از توان بخش خصوصی برای ساخت این پروژه مهم که حلقه تکمیل‌کننده زیرساخت‌های ترانزیتی شمال کشور در جهت فعال‌سازی کریدورهای بین‌المللی است، اقدام کنیم.
عملیات اجرایی ساخت نخستین پست اسکله مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی، خرداد ماه با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، استاندار و نمایندگان گیلان و مسئولان کشوری و لشکری آغاز شد.
این بندر با 22 پست اسکله و ظرفیت 15 میلیون تن در یک شیفت کاری بزرگترین بندر ایران در دریای خزرو از نوع بنادر نسل سوم با تکنولوژی مدرن و امکانات دریایی مدرن با محوطه‌ای وسیع که می‌تواند خدمات لجستیکی مثل انبارداری، فرآوری، توزیع کالا، همچنین ایجاد صنایع دریایی کشتی‌سازی و فعالیت‌هایی که می‌تواند ارزش افزوده برای کالا بوجود آورد، ایجاد کند.
مجتمع بندری در حال احداث کاسپین در منطقه آزاد انزلی و در مسیر کریدور شمال - جنوب که به کریدور نستراک معروف بوده، واقع شده است. این کریدور به عنوان کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی بین اروپا - آسیا که بندر هلسینکی در فنلاند و شمال اروپا را از طریق روسیه به شمال ایران و از طریق بنادر جنوب به بنادر خلیج‌فارس و از آنجا به هند و بنادر شرق و جنوب آسیا متصل می‌کند.
برچسب ها: بندر کاسپین
ارسال نظرات
آخرین اخبار