۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

توسعه مناطق آزاد با ارتقاء بنادر محقق می شود

مدیر بنادر و حمل و نقل دریایی منطقه آزاد قشم گفت: بنادر به عنوان جایگاه اصلی ورود و خروج کالا نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد دارند و توسعه مناطق آزاد جز با ارتقاء بنادر محقق نمی شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۲۹۳
توسعه مناطق آزاد با ارتقاء بنادر محقق می شود
به گزارش مانا، محمد حسین رضوی با اعلام این مطلب بیان کرد: حمل و نقل دریایی نسبت به حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای ایمن تر و مقرون به صرفه تر می باشد.
وی ادامه داد: بیش از90 درصد کالای جابه جا شده در جهان توسط سیستم حمل و نقل دریایی انجام می شود و کشورهایی که به آبهای آزاد دسترسی دارند سرمایه گذاری بزرگی برای گسترش و توسعه این سیستم انجام داده اند.
به گفته رضوی، بزرگترین و موفق ترین مناطق آزاد دنیا مناطقی هستند که بنادر بزرگ و توسعه یافته دارند و از آنها درآمدهای فراوان کسب می کنند.
وی با بیان وجود ظرفیت های بی شمار توسعه بنادر در قشم، گفت: یکی از مزیت های مهم برای بنادر، توانایی پهلوگیری کشتی های با ظرفیت بالا در آن می باشد که به عمق آبخور زیادی نیاز دارد و خوشبختانه این مزیت در جزیره قشم به صورت خدادادی و بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف برای لایروبی وجود دارد.
مدیر بنادر و حمل و نقل دریایی منطقه آزاد قشم در ادامه بر ضرورت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه احداث اسکله های تجاری و صنایع کشتی سازی در منطقه آزاد قشم تاکید کرد.
وی اعلام کرد: ساخت محوطه های بندری از جمله ایجاد انبار سرپوشیده و سرباز، ارائه خدمات و سوخت رسانی به شناورها، راه اندازی تعمیرگاه شناور و تهیه تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا از مهمترین فرصت های سرمایه گذاری بنادر منطقه آزاد قشم به شمار می آیند.
رضوی از راه اندازی اسکله درگهان با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه به تازگی کلید خورده و سالن های مسافری آن در حال ساخت و تعمیر است و سعی می شود تا دو ماه آینده جابه جایی مسافر از این اسکله شروع شود.
وی در پایان گفت: راه اندازی این بندر نقش مهمی در کاهش ترافیک مسافری در اسکله ذاکری دارد و در زمان و هزینه مسافران درگهان هم صرفه جویی خواهد شد.
برچسب ها: قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار