۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
از امروز در استان بوشهر انجام شد

پایان دریابس، آغاز صید میگو

معاون صید اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: دو هزار و 400 صیاد استان بوشهر با 740 قایق صیادی دراستان بوشهر صید میگو را آغاز کردند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۲۶۹
پایان دریابس، آغاز صید میگو

عباس آهنگر مقدم درگفت وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صید میگو درآبهای استان بوشهر از امروز آغاز شده است اظهار داشت: بر اساس زمان تعیین شده صید میگو ویژه قایق‌های صیادی از پنج مرداد و لنج‌های صیادی از هفت مرداد است.
وی با بیان اینکه 740 قایق راهی دریا شدند گفت: هر قایق صیادی سه نفر همراهی می‌کند و قایق‌ها مجوز صیدشان یک روزه است.
معاون مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید لنج‌ها از 7 مرداد ماه آغاز می شود افزود: 490 لنج صیادی که دارای مجوز صید میگو هستند از پس فردا راهی دریا می شوند.
آهنگرمقدم گفت: مناطق منگف، یرول، دیر، خارگو و گناوه و مناطق ساحلی روبروی نیروگاه اتمی بوشهر تا بندر دلوار در تنگستان و اطراف مطاف در شهرستان دیر برای حفاظت از نوزادان میگو به عنوان مناطق ممنوعه صید اعلام و صید به وسیله ترارهای میگو در این محدوده ممنوع است.
وی بیان کرد: درمحدوده آبهای ساحلی بوشهر روبروی نیروگاه اتمی تا بندر دلوار درعمق کمتر از پنج متر و اطراف مطاف کمتر از عمق 10 متر صید ممنوع است.
آهنگرمقدم با بیان اینکه پارسال یک هزار و 488 تن میگو در آبهای استان بوشهر صید شد اظهار کرد: پایان زمان صید براساس اعلام و بررسی های پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر تعیین می شود.
معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه طرح دریابس از 15 تیر تا پنجم مرداد در آبهای استان بوشهر اجرا شد بیان کرد: این طرح برای صیانت از نسل آبزیان 20 روز پیش از آغاز فصل صید میگو به منظور رسیدن میگوها به قابلیت صید و جلوگیری از صید بی رویه و خارج فصل توسط افراد سودجو و متخلف به اجرا درآمد.

 

برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار