۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

5 مرداد ماه پایان طرح دریابس دراستان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: طرح دریابس پانزدهم تیر شروع شد و با تعیین زمان صید میگو درآبهای استان بوشهر این اجرای این طرح از 5 مرداد ماه پایان می‌یابد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۲۲۴
5 مرداد ماه پایان طرح دریابس دراستان بوشهر

حسین بهمنیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مانا دربوشهر با بیان اینکه طرح دریابس برای استراحت دریا برای آماده شدن برای صید میگو است اظهار داشت: پس از بررسی نتایج گشت‌های تحقیقاتی شیلات استان بوشهر درآبهای این استان، زمان آغاز صید میگو برای قایق ها پنجم مرداد و برای لنج ها هفتم مرداد تعیین شد.
وی با بیان اینکه اندازه و وزن میگوها برای آزاد سازی صید میگو مهم است گفت:هر زمان که اندازه 70 درصد میگوها به 12 سانتی متر برسد آن وقت به عنوان بهترین زمان صید اعلام می شود.
مدیرکل شیلات استان با قدردانی از صیادان ومسئولان مرتبط برای کمک به اجرای طرح دریابس،گفت: هدف از اجرای این طرح، ایجاد فرصتی برای بازسازی ذخایر آبزیان و افزایش جمعیت آنها بود.
بهمنیاری با بیان اینکه روش‌های نامناسب میگو صدماتی زیادی به ذخائر آبزیان می‌زند از صیادان خواست با بهره‌گیری از روش‌های مناسب به برداشت‌ اصولی از ذخایر آبزیان بپردازند.
وی با بیان اینکه پارسال صیادان استان بوشهر یک‌هزار 477 تن میگو درآبهای استان بوشهر صید کردند بیان کرد: سال قبل صید میگو از هفتم مرداد برای قایق ها و نهم مرداد برای لنج ها آزاد شد و تا چهاردهم شهریور که فصل صید به پایان رسید، یک هزار و 477 تن میگو در آب های ساحلی استان صید شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه میگوی صید شده درآبهای استان بوشهر در سال قبل 47 درصد کمتر از میزان سال 92 بود گفت: پیش بینی می‌شود میزان صید میگو همانند سال قبل باشد.
بهمنیاری افزود: بیش از 10 هزار صیاد با یک‌هزار و 700 فروند شناور قایق و لنج صیادی در صید میگو مشارکت دارند.

برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار