۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

تور صیادان از 5 مرداد به دریا می افتد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو در آبهای استان بوشهر از 5 مردادماه آغاز و یک‌هزار و 650 شناور صیادی دراین فعالیت اقتصادی مشغول هستند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۱۵۸
تور صیادان از 5 مرداد به دریا می افتد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر حسین بهمنیاری با بیان اینکه صید میگو در آبهای استان بوشهر از پنجم مرداد آزاد می‌شود اظهارکرد: کمیته مدیریت صید استان بوشهر، با حضور اتحادیه‌ها و تعاونی‌های صیادی زمان صید میگو را از پنجم مرداد برای قایق‌ها و 7 مرداد برای لنج‌ها تعیین کرد.
وی افزود: صیادان و قایق هایی که دارای مجوز صید هستند برای صید میگو از ساعت یک بامداد پنجم مرداد و لنج های صیادی نیز از هفتم مرداد می‌توانند تورهایشان را به دریا بیاندازند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده ذخایر میگو درآبهای استان بوشهر درعمق بالاتر از10 تا 30 متر هستند و صید میگو درآبهای کمتر از10 متر ممنوع است.
بهمنیاری با بیان این که صیدگاه مطاف تا رود مند وجنوب بندرعامری بیشترین ذخایر میگو را داراست ادامه داد: میگوی ببری سبزی 65 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر را تشکیل می دهد و بقیه ذخایر سایر گونه های سفید و سرتیز هستند.
وی،با اشاره به اینکه یک ‌هزار و 650 شناور در صید میگو درآبهای استان بوشهر مشارکت دارند گفت: یک‌هزار و 200 قایق و450 لنج صیادی دراستان بوشهر دارای مجوز صید آبزیان هستند که با دریافت مجوز صید میگو در این فعالیت مشارکت دارند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: دراستان بوشهر بیش از 10 هزار نفر صیاد درفصل صید میگو مشارکت دارند و اکنون تمام اسکله‌های استان بوشهر برای ارائه خدمات به صیادان و تخلیه صید تجهیز شده‌اند.
بهمنیاری با بیان اینکه ذخائرصیدگاههای خلیج فارس صدمه دیده است بیان کرد: صیادان استان بوشهر سال قبل در فصل صید یک‌هزار و 477 تن میگو صید کردند که نسبت به سال ماقبل آن 47 درصد کاهش داشت.
وی از برخورد با شناورهای بدون مجوز صید خبرداد و گفت: شناورها و صیادان با صدور اخذ مجوز مجاز به صید میگو هستند و با صیادانی که مجوز صید نداشته باشند برخورد قانونی می‌شود.

برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار