۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

تولیدروزانه170هزار بشکه نفت خام ازمیادین نفتی خرمشهر

فرماندار خرمشهر گفت: روزانه 170هزار بشکه نفت خام از میادین نفتی شمال خرمشهر تولید و از طریق لوله به واحدهای فراوری انتقال می یابد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۵۱۳۳
تولیدروزانه170هزار بشکه نفت خام ازمیادین نفتی خرمشهر
ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه این میزان نفت از میادین نفتی جفیر ، یادآوران و دارخوین تولید می شود اظهار داشت: در سال های آینده با بهره برداری کامل از میادین نفتی مشترک با عراق ، خرمشهر به یکی از قطب های اصلی تولید نفت در کشور تبدیل خواهد شد.
وی افزود: با توجه به وجود بندرگاه فعال ، دسترسی به آبهای بین المللی ، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند و مرز دریایی با عراق ، تولید نفت در خرمشهر به یکی دیگر از مزیت های اقتصادی خرمشهر تبدیل خواهد شد که این امر شتاب بخشی فرآیند توسعه بیش از پیش خرمشهر را به دنبال خواهد داشت.
فرماندار خرمشهر به روند رو به رشد توسعه تجارت خارجی در بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: پارسال یک میلیارد و 300میلیون دلار کالای غیرنفتی از خرمشهر به اقصی نقاط جهان صادر شد و این روند در سال جاری با برداشتن زنجیرهای تحریم ، قطعا " افزایش خواهد یافت.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن همه عوامل توسعه ، بندر خرمشهر به جایگاه واقعی و قبل از جنگ تحمیلی برسد.
حیاتی افزود: قبل از شروع جنگ تحمیلی 20کنسولگری در خرمشهر فعال بود ولی با تجاوز صدام معدوم به خرمشهر ، همه زیرساخت های مهم و حیانی این بندر از بین رفت و با گذشت 27سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز خرمشهر کمر راست نکرده است.
وی لایروبی اروندرود را در سرعت بخشیدن به توسعه خرمشهر حایز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد:با اجرای طرح مشترک لایروبی اروندرود در چارچوب معاهده 1975الجزایر این طرح مهم اجرایی شود.
برچسب ها: خرمشهر فرماندار
ارسال نظرات
آخرین اخبار