۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
مدیرکل گمرک بندر گناوه:

صادرات کالا از گمرک بندر گناوه 153 درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک شهرستان گناوه گفت: درسه ماهه نخست امسال 5.7 هزار تن کالا از گمرک گناوه به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 153 درصد افزایش دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۱۰۰
صادرات کالا از گمرک بندر گناوه 153 درصد افزایش یافت

منصور بازیار در گفت وگو با خبرنگارمانا در بوشهر با بیان اینکه گمرک گناوه جایگاه مهمی دراستان بوشهر در بعد تجارت دریایی دارد اظهار داشت: گمرک گناوه به عنوان یکی از 13 گمرک صادرکننده کالا در استان بوشهر است که در حوزه صادرات کالاهای غیر از مشتقات نفتی بعداز گمرک بوشهر مقام دوم به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه بیش از5 هزار تن کالا از گمرک گناوه صادر شد تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال 5 هزار و 796 تن کالای غیر نفتی به ارزش شش میلیون و 525 هزار دلار ازگمرک این بندر به کشورهای مختلف صادر شد.
مدیرکل گمرک شهرستان گناوه، گچ، آبزیان، گوسفند زنده و محصولات صنعتی را از عمده محصولات صادر شده اعلام کرد و افزود: این میزان کالای صادر شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 153 درصد و از نظر ارزشی یک‌هزار465 درصد افزایش نشان می‌دهد.
بازیار با اشاره به واردات کالا از گمرک گناوه بیان کرد: درسه نخست امسال 11 هزار و 339 تن کالا از گمرک گناوه وارد کشور شده است که 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
وی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای وارداتی از گمرک گناوه 38 میلیون و 617 هزار دلار است خاطرنشان کرد: گمرک گناوه در بعد واردات کالا پس از گمرک بوشهر و پارس جنوبی در جایگاه سوم استان بوشهر قرار دارد.
مدیرکل گمرک شهرستان گناوه به صادرات کالا از گمرک بندر ریگ پرداخت و گفت: درسه ماه نخست امسال 2 تن کالا ازاین گمرک صادر شده که ارزش این کالاها پنج هزار و 283 دلار است.
بازیار درآمد وصولی گمرک گناوه را 363 میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: درآمد وصولی گمرک بندر ریگ در سه ماه نخست امسال 20 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی، گفت: در مدت یاد شده 500 تن کالا از گمرک بندرریگ وارد کشور شده که ارزش این کالاها 1.9 میلیون دلار است که 21 درصد از نظر وزنی و 43 درصد از نظر ارزشی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

برچسب ها: گناوه
ارسال نظرات
آخرین اخبار