۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

8 شناور صیادی استان بوشهر در صید غیرمجاز توقیف شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تا زمان اعلام صید میگو ازسوی شیلات صید این آبزی ممنوع است و در هفته گذشته هشت قایق صیادی بی هویت که به صید غیرمجاز میگو مشغول بودند توقیف شدند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۰۸۹
8 شناور صیادی استان بوشهر در صید غیرمجاز  توقیف شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حسین بهمنیاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید کشتی ژاپنی در آبهای این استان کذب است اظهار داشت: سیاست شیلات این نیست که این نوع کشتی ها در آب های خلیج فارس به صید بپردازند و شیلات بدنبال تعدیل این نوع کار است.
وی تاکید کرد: صید میگو و دیگر آبزیان توسط کشتی ژاپنی در آب های این استان شایعه ای بیش نیست و هیچ وقت این اجازه را نخواهیم داد..
مدیر کل شیلات استان بوشهر حفظ ذخائر آبزیان در خلیج فارس را از وظایف مهم شیلات دانست و گفت:شیلات به عنوان متولی صید و حراست از آبزیان دریایی اجازه نمی دهد که به آبزیان و ذخایردریایی آسیبی وارد شود.
بهمنیاری به طرح 'دریابست' پرداخت و اظهارداشت: دریا بست فضایی برای استراحت دریاست که از طرف تعاونی صیادی استان این پیشنهاد شده و شیلات را ملزم به اجرای این طرح کرده است.
وی با بیان اینکه این طرح مختص آبهای استان بوشهر نیست افزود:دریا بست تنها در استان بوشهر اجرا نمی‌شود بلکه در بنادر استان های دیگر نیز صورت می گیرد و اجازه صید به هیچ شناوری داده نمی شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه شیلات استان بوشهر اجازه صید میگو به هیچ شناوری نداده است اظهار داشت: درچند روز اخیر هشت قایق صیادی بی هویت که به صید غیرمجاز در صیدگاههای میگوی این استان مبادرت می کردند توقیف شده و محرومیت از صید بعداز اتمام فصل میگو اعمال می شود.
بهمنیاری با بیان اینکه زمان آغاز صید میگو را پژوهشکده میگو اعلام می کند بیان کرد: بعد از اعلام پژوهشکده میگو، زمان آزادسازی صید میگو اعلام خواهد شد و تا کنون هیچ تاریخی برای صید میگو از طرف شیلات اعلام نشده است.
برچسب ها: شناور صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار