۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

تأکید وزیر کشور بر ساماندهی سواحل شمال

رحمانی فضلی وزیر کشور در هفتاد و پنچمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت : برای ساماندهی سواحل شمالی کشور دستگاه های اجرایی از تمام ظرفیت خود استفاده و زمینه حضور بخش خصوصی را در خدمت رسانی به مسافران فراهم کنند .
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۴۹۹۷
تأکید وزیر کشور بر ساماندهی سواحل شمال
به گزارش مانا دولت رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت استفاده از خدمات و امکانات بخش خصوصی برای خدمت رسانی به مسافران استان های شمالی کشور گفت : با سپردن برخی فعالیت ها به بخش خصوصی باید منابع ، اعتبارات و امکانات موجود از سوی دستگاه های اجرائی استان های ساحلی کشور صرف ایجاد زیر ساخت ها شود .
وزیر کشور با اشاره به گزارش مسئولان استان های ساحلی شمال کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور گفت : با انجام اقدامات لازم تعداد غرق شدگان در سال 1392 از 202 نفر به 97 نفر در سال گذشته کاهش یافته است و بیش از 1800 نفر نیز از خطر غرق شدگی در دریا نجات یافته اند .
رحمانی فضلی با مهم خواندن توجه به بعد اجتماعی و فرهنگی – اخلاقی مسافرت به سواحل شمالی کشور گفت : استفاده از سواحل دریا در شمال کشور یکی از بستر های مهم فرهنگی اجتماعی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود .
وزیر کشور از مدیران استان های شمالی خواست طرح ها ، پیشنهادات و مشکلات خود را در مورد مدیریت سواحل ظرف یک هفته تا ده روز آینده به قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی ارائه کنند .
رحمانی فضلی با تأکید بر لزوم انتقال تجربیات متفاوت استان های ساحلی شمال کشور در اداره امور این مناطق گفت : مسئولان برای مشارکت بخش خصوصی فضای کار را فراهم و فضای امن تری از نظر اجتماعی برای مردم در سواحل ایجاد کنند .
در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور معاونان استانداری های مازندران ، گیلان و گلستان با ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده برای ساماندهی سفرهای تابستانی به سواحل کشور به طرح مسائل و مشکلات این مناطق پرداختند .
درخواست فراخوان سرمایه گذاری برای بهبود گردشگری در شمال کشور ، توجه به زیر ساخت ها، غافل نشدن از گردشگری دریائی ، ساماندهی انباشت زباله و آزاد سازی سواحل در اختیار بخش های دولتی و خصوصی از اهم مواردی بود که حاضران در جلسه شورای اجتماعی کشور به آن اشاره کردند .
برچسب ها: ساماندهی سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار