۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

توقیف لنج ماهیگیری ایرانی در هند

یک لنج ماهیگیری ایرانی در هند توقیف و ۱۲ خدمه آن بازداشت شدند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۴۸۹۱
توقیف لنج ماهیگیری ایرانی در هندبه گزارش گروه بین الملل مانا پلیس ساحلی هند اعلام کرده است که یک لنج ماهیگیری را در 52 ساحل کرالا از سواحل جنوبی این کشور توقیف و ۱۲ خدمه ایرانی آن را بازداشت کرده است.
این لنج 20 متری اوایل روز یکشنبه به دلیل عدم رعایت قوانین ایمنی دریایی 2002 توقیف شده و در حال حاضر به همراه خدمه اش در اختیار پلیس ایالتی کرالا است.
مقامات هندی اظهار داشتند ماهیگیران بزودی به دادگاه  معرفی خواهند شد. در حال حاضر پلیس در حال بازجویی از خدمه لنج و بازرسی آن است.
پلیس ساحلی گفت از طریق پلیس ایالتی مطلع شده که یک شناور مشکوک به حمل کالای قاچاق در آب های جنوبی هند در حرکت است.
هواپیماهای تجسسی بامداد روز یکشنبه توانسته اند این لنج را شناسایی کنند و سپس شناورهای گارد ساحلی آن را توقیف و به سوی بندری در ایالت کرالا هدایت کرده اند.
بعضی گزارش ها همچنین از پیدا شدن یک مدرک شناسایی پاکستانی در این لنج حکایت دارد. از سوی دیگر ماهیگیران ایرانی دلیل این اتفاق را نقص فنی کشتی و سرگردانی در آبهای هند سرگردان عنوان کرده اند که پلیس هند سرگرم بررسی این موضوع است. پلیس می گوید که یک تلفن ماهواره ای در این لنج پیدا شده که داشتن آن در هند غیرقانونی است.
لازم به ذکر است  قایق مذکور در تاریخ 25 می بندر کلات را ترک کرد و گفته می شود دو تن از ماهیگیران آن از بلوچستان پاکستان هستند. 
برچسب ها: لنج توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار