۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

هانجین به بندر شهید رجایی آمد

معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: همزمان با اوج گرفتن مذاکرات دیپلماتیک ایران و 1+5 برای رفع تحریم های اقتصادی، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران میزبان کشتی متعلق به خط لاینر هانجین کره جنوبی بود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۴۷۶۱
هانجین به بندر شهید رجایی آمد
به گزارش مانا محمدعلی اصل سعیدی پورضمن اعلام این خبر افزود: کشتی BERMER HAVEN از بندر سنگاپور وارد بندر شهید رجایی شد و بدون کمترین معطلی در اسکله 25 این بندر پهلو گرفت.
وی ادامه داد: عملیات تخلیه و بارگیری محموله این کشتی در کمترین زمان ممکن به انجام رسید. کشتی "برمر هاون" پس از پایان عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی، پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران را به مقصد بندر جبل علی امارات ترک کرد.
سعیدی پور ضمن بیان این مطلب که خط کشتیرانی هانجین(HANJIN ) با بهره مندی از کشتی های غول پیکر نسل ششم، هفتمین لاینر پهلو گرفته در بزرگترین بندر تجاری ایران طی یکسال اخیر است، گفت: کانتینرهای این خط پیش از این، توسط کشتی های سایر خطوط و بنادر منطقه به بندر شهید رجایی حمل می شد.
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از زمان تعلیق تحریم های بندری و دریانوردی ایران، از یکسال گذشته تاکنون هفت خط کشتیرانی بین المللی از جمله WAN HAI، PIL، CMA CGM، MESSINA و.... تردد خود را به بندر شهید رجایی از سر گرفته اند.
وی اضافه کرد: قرار است دوخط دیگر YANG MING و EVERGREEN نیز طی آینده نزدیک کشتی های خود را در این بندر پهلو دهند.
سعیدی پور در پایان گفت: کاهش هزینه و زمان ورود کالا به کشور، ایمنی حمل و نقل در کنار ایجاد اشتغال بیشتر از مزایای تردد خطوط کشتیرانی لاینر به بندر شهید رجایی است. رونق صادرات و واردات، افزایش نرم عملیات بندر و تامین نیاز بنادر کوچکتر منطقه توسط بندر شهید رجایی از مزایایی است که موجب رونق خود بندر می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار