به گزارش گروه بین الملل مانا، جایزه یاد شده طی مراسمی که در هنگ کنگ برپا شد و براساس رأی خوانندگان مجله Asia Cargo News که به معرفی بهترین ها می پردازد، به بندر سنگاپور اهدا شد.
رأی دهندگان براساس کیفیت پایدار خدمات، نوآوری و خلاقیت، احترام به حقوق مشتری و میزان اعتماد، سنگاپور را بعنوان برترین بندر آسیایی سال 2015 برگزیدند.
این بندر همچنین از دید خوانندگان مجله Asia Cargo News از کرایه های مناسب و سیستم کرایه های منصف برای کانتینرها به علاوه زیرساخت های مناسب جابه جایی کانتینرها، برنامه ریزی برای احداث زیرساخت های جدید در مواجهه با نیاز فردا بهره می برد.
دیگر رقبای این بندر برای اخذ جایزه یاد شده بندر هنگ کنگ و بندر شانگهای بودند.
براساس این گزارش، بندر سنگاپور در سال 2014 رشد چشمگیری را بدست آورد. حجم کشتی های ورودی به این بندر به 2.37 میلیارد تن ناخالص (GT) رسید. حجم جابه جایی های کانتینری در این بندر به 33.9 میلیون TEU رسید و حجم کل جابه جایی ها در این بندر از مرز 580.8 میلیون تن کالا گذر کرد.
میزان سوخت رسانی در این بندربا 42.4 میلیون تن، در مقام بالاترین بندر سوخت رسان دنیا باقی ماند.
وزن ناخالص کشتی های تحت لوای سنگاپور 82.2 میلیون GT است که این کشور در میان 10 کشور برتر ثبت کننده کشتی ها قرار داده است.
با راه اندازی و کار با تمام ظرفیت فاز 3 و 4 ترمینال پاسیر پانژانگ (Pasir Panjang) تا پایان سال 2017، سنگاپور قادر به جابه جایی سالانه 50 میلیون TEU خواهد بود.