۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

بیشترین تردد دریایی کشور در پارس جنوبی است

سرپرست دفتر سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: پارس جنوبی به عنوان قطب انرژی کشور دارای حجم بالای عملیات بندری و دریایی است بگونه ای که بیشترین تردد شناورها در کشور از این منطقه صنعتی انجام می شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۰۵۵۴
بیشترین تردد دریایی کشور در پارس جنوبی است
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرشید باغبان‌نژاد در نشست با دست اندرکاران همایش توسعه دانایی محور بر مبنای فرصت خلیج فارس گفت: پارس جنوبی، برگ زرینی درحوزه توانمندی جوانان، مهندسان و نخبگان این مرز و بوم است.
وی با بیان اینکه متخصصان ایران اسلامی مقتدرانه در ساخت و توسعه پارس جنوبی نقش آفرینی می‌کنند گفت: تمامی فازهای درحال ساخت این منطقه صنعتی اقتصادی ازسوی متخصصان داخلی اجرا و بهره برداری می‌شود که این مهم بیانگر توانمندی کشور در این حوزه است .
باغبان‌نژاد با بیان اینکه بیشترین صادرات محصولات پتروشیمی و گازی در کشور درعسلویه انجام می‌شود گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت در منطقه صنعتی عسلویه بیشترین تردد شناورها در کشور در این منطقه انجام می‌شود.
سرپرست دفتر سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به فعالیت دو مجتمع بندری پتروشمی و پارس در عسلویه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجتمع بندری پارس با ۱۵ پست اسکله صادراتی و ۱۰پست وارداتی یکی از بنادر مهم صنعتی کشور به عنوان بخشی از توانمندی عسلویه و نماد افتخار کشور محسوب می‌شود.
مدیر دفتر سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: پهلوگیری همزمان ۲۵کشتی با ظرفیت هرکدام ۸۰ تن از ویژگی‌های این اسکله مهم صنعتی است.
باغبان‌نژاد با اشاره به اینکه بندر پتروشیمی پارس به‌عنوان بزرگترین بندر در حوزه صادرات و واردات است بیان کرد: این بندر شامل 15 اسکله است.
به گفته وی امکان پهلوگیری همزمان 15 فروند کشتی از ویژگی‌های این بندر در پارس جنوبی است.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار