۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

طرح های توسعه دریایی بندرلنگه افتتاح شد

همزمان با هفته دولت 4 پروژه دریایی و بندری در شهرستان بندر لنگه به بهره برداری رسید .
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۹۲۹۶
طرح های توسعه دریایی بندرلنگه افتتاح شد

به گزارش مانا همزمان با دومین روز از هفته گرامیداشت دولت، 4 طرح دریایی و بندری با حضور استاندار هرمزگان و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید.
جاسم جادری در مراسم نمادین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای اجرای این 4طرح که در شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسیده 290 میلیارد ریال هزینه شده است .
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در ابتدای این مراسم به تشریح اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای توسعه فعالیت های دریانوردی در بنادر غرب هرمزگان پرداخت.
ابراهیم ایدنی در ادامه اصلاح و اطاله موج شکن ها در فاز نخست، تعمیرات اساسی 220 متر اسکله در فاز دوم و لایروبی حوضچه بندرگاه به حجم 320 هزار مترمکعب در فاز سوم طرح توسعه دریایی بندر تجاری لنگه را از جمله این طرح ها دانست.
وی ادامه داد: تعمیر و نوسازی ساختمان نمازخانه بندر، صدور بارنامه و اجازه حرکت شناورها به صورت الکترونیکی و ساخت و تجهیز زمین فوتبال ساحلی از دیگر پروژه های حوزه دریایی و بندری این شهرستان بود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه نیز اعلام کرد: با بهره برداری از طرح توسعه دریایی بندرلنگه امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت 5 هزار تن با آبخور 5 و نیم متر و کشتی های کانتینری در این بندر فراهم می شود.
اسماعیل مکی زاده با اشاره به اینکه طرح توسعه دریایی موجب افزایش تعداد تردد کشتی ها به این بندر می شود، خاطرنشان کرد: پس از پایان لایروبی تا اسفند ماه بیش از 9 هکتار محوطه جدید نیز در این بندر استحصال خواهد شد.
شایان ذکر است، "جاسم جادری" استاندار هرمزگان در حاشیه آیین بهره برداری از این 4 پروژه عمرانی و بندری با قرائت پیامی در یک لوح یادبود تلاش های جامعه دریایی و بندری را در راستای افزایش ظرفیت های صنعت حمل و نقل دریایی استان ستود و همت سازمان بنادر در این رابطه را ارج نهاد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار