۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

غیبت مسئولان محیط زیست در نشست پارس جنوبی

نماینده مردم شهرستان عسلویه گفت: نشست تخصصی كمیته رسیدگی به اثرات آلایندگی زیست محیطی و زیست دریایی ناشی از نفت و گاز در منطقه پارس جنوبی بدون حضور مسئولان سازمان محیط زیست برگزار شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۹۲۹۲
غیبت مسئولان محیط زیست در نشست پارس جنوبیموسی احمدی در گفتگو با مانا در تشریح نشست تخصصی كمیته رسیدگی به اثرات آلایندگی زیست محیطی و زیست دریایی ناشی از نفت و گاز بر زندگی مردم و كاركنان منطقه پارس جنوبی گفت : این نشست با حضور مدیر عامل شركت ملی نفت و گاز و ایمنی منطقه HSE ‌ ، نمایندگانی از سازمان استاندارد ، سازمان انتقال خون ، سازمان بازرسی كل كشور و مركز پژوهش های مجلس و دو تن از كارشناسان شیلات  برگزار شد كه متاسفانه با عدم حضور سازمان محیط زیست  كه از قبل در جریان برگزاری این جلسه قرار گرفته بود ، مواجه شد . 
وی توضیح داد : از زمان شروع فعالیت در عسلویه در تمامی طرح ها و پیوست ها مسائلی از قبیل زیست محیطی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی تعریف شد كه با گذشت زمان و با توسعه اقتصادی در این منطقه بخشی از این طرح ها به دست فراموشی سپرده شده است.
نماینده مردم شهرستان عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه عسلویه و منطقه پارس جنوبی پایتخت اقتصادی ایران محسوب می شود اظهار داشت : در تحلیل هایی كه از سوی كارشناسان محیط زیست  صورت گرفته است مشخص شد مشعل پالایشگاه های منطقه پارس جنوبی ، فعالیت تاسیسات گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر عامل آلودگی شدید بوده و در سالهای اخیر سلامت مردم در این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است تا جایی كه امام جمعه شهرستان عسلویه و برخی كارشناسان زیست محیطی لب به گلایه گشوده اند . 
وی ادامه داد: البته بنا بر اظهارات مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی هیچ گونه موردی تاکنون از تاثیرات منفی آلاینده ها بر روی سلامت مردم گزارش نشده است و به طور مستمر كاركنان و ساكنان این منطقه توسط سازمان انتقال خون مورد آزمایش قرار می گیرند . 
احمدی با اشاره به طرح سوالی در این نشست مبنی بر اینكه تاكنون چه میزان از فناوری های مدرن و سازگار با محیط زیست در این منطقه استفاده شده تصریح كرد : پساب ها ، كیفیت دفع مجتمع های پتروشیمی در خلیج فارس و راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب پتروشیمی باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرند .
وی در پایان خاطر نشان كرد : رسیدگی به مشكلات زیست محیطی و زیست دریایی ساكنان منطقه و كاركنان پارس جنوبی در دستور كار جدی این نشست قرار گرفت و مقررشد كارشناسان بهداشت و سلامت جامعه در این خصوص اظهار نظر كارشناسی کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار