۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴

استقبال سازمان بنادر از تایدواتر در چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در دیدار با مهدی اعتصام مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه گفت: در طرحهای توسعه ای منطقه و بندر نیازمند همسویی، همفکری و همراهی هستیم.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۹۲۸۳
استقبال سازمان بنادر از  تایدواتر در چابهار
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه،  حامد علی مبارکی در این نشست گفت :طرح توسعه محور ترانزیتی شرق مبتنی بر استفاده از ظرفیت بازرگانی و ترانزیت دیده شده است، لذا با وجود پتانسیل های موجود بایستی با ایجاد تسهیلات و تمهیدات لازم زمینه فعالیت سرمایه گذاران را در این زمینه فراهم کنیم.
مبارکی در ادامه افزود: برای اینکه آینده موفقی را برای منطقه فراهم کنیم می بایست با برنامه ای دقیق کارها را با سرعت پیش برده و این مستلزم تعامل و همکاری چشمگیر همه ارگان ها است تا ضمن آماده کردن زمینه ها برای موفقیت، اقدامات صورت گرفته نیز برای مردم و مسئولین مشهود باشد.
مبارکی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور با تلاش های دولت تدبیر و امید در دستیابی به اهداف چشم انداز ایران 1404 ، جایگاه منطقه آزاد را با توجه به مزیت های آن در ارایه تسهیلات، معافیت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی بسیار چشمگیر دانست و افزود: اندیشه و بنیان تأسیس منطقه آزاد چابهار نیز بر پایه مطالعات طرح توسعه محور شرق بوده که اهدافی همچون: افزایش نقش و سهم كشور در ترانزیت كالا و حمل و نقل بین المللی، افزایش سهم بندر چابهار در بازرگانی داخلی و خارجی، ترانزیت كالا و ارتقاء عملكرد بندر چابهار و تلاش در راستای تبدیل آن به یك كانون فعال منطقه ای است.
مهندس مبارکی مدیرعامل سازمان در خاتمه یادآور شد: منطقه آزاد چابهار مزیتهای بسیاری را داراست که بهره گیری از آن موجبات عمران و آبادانی محور شرق کشور عزیز مان را فراهم خواهد کرد.
بر اساس این گزارش سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با ابراز امیدواری از تعاملات منطقه آزاد و بنادر گفت: فراهم کردن شرایط تأمین بخشی از کالاهای مورد نیاز استان‌های مجاور و استان‌های شرق کشور از طریق بندر اقیانوسی چابهار در برنامه است با توجه به معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده در منطقه آزاد و سهولت در تخلیه و بارگیری ما امیدواریم فعالیت ها افزایش یابد.
وی با اشاره به استقبال هندی‌ها از سرمایه‌گذاری در طرح توسعه این بندر گفت: با توجه به تجربیات و فعالیت های بندری شرکت تایدواتر ، از سرمایه گذاری این شرکت استقبال می کنیم. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار