۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
ناظر گمرکات استان بوشهر:

3 میلیون تن کالا از استان بوشهر صادر شد

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: درسه ماهه نخست امسال سه میلیون و 79 هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و 49 میلیون دلار از طریق بنادراستان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۸۶۰۳
3 میلیون تن کالا از استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا احمد پور حیدر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دراستان بوشهر 13 گمرک فعال وجود دارد گفت: از این تعداد گمرک ، گمرکات منطقه یک بوشهر، گناوه و پارس جنوبی در همه عرصه‌های صادرات و واردات کالاهاو دیگر فعالیت‌های گمرکی فعالیت دارند.
وی با اشاره به صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر خاطرنشان کرد: صادرات کالای غیر نفتی دراستان بوشهر در سه ماه نخست امسال سه میلیون و 79 هزار تن کالا بود که ارزش آنها دو میلیاردو 49 میلیون دلاراست.
پورحیدرکالاهای صادراتی یادشده را شامل محصولات پتروشیمی ، محصولات شیمیایی ، ماهی ، کالاهای کشاورزی وسیمان دانست و افزود: کالاهای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد از لحاظ ارزش افزایش دارد.
وی عمده کشورهای مقصد صادرات؛امارات ، هند ،چین و قطر اعلام کرد.
مدیرکل گمرکات استان بوشهر به واردات کالا از گمرکات استان بوشهر اشاره و تصریح کرد: بیش از 412 هزارتن کالا به ارزش دو میلیارد و 179 میلیون دلاردر سه ماه گذشته از گمرک‌های استان بوشهر وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 62درصد و از لحاظ ارزش 282 درصد رشد نشان می‌دهد.
پورحیدر افزود: عمده اقلام وارداتی در این مدت؛ سیمان، خودرو، قطعات صوتی و تصویری، موز و برنج بوده که عمده کشورهای مبدأ واردات؛ کره، امارات، چین و هند است.
وی از کاهش توقف کالا در گمرک بوشهر خبردادو تاکید کرد: تا پیش از اجرای سامانه الکترونیکی انتخاب مسیر اظهارنامه در گمرک بوشهر 90درصد کالاهای وارداتی در مسیر قرمز قرار داشت که براساس آن فیزیک کالا و اسناد اظهارنامه بررسی می‌شود که همین امر سبب توقف کالا در گمرک طبق آمار5.37روز بوده که اکنون به 12 روز کاهش یافته است.
پورحیدر با بیان اینکه 20 درصد کالاهای وارداتی نه تنها از نظر فیزیکی بازرسی نمی‌شود بلکه اسناد کالاها هم مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد گفت: هم اینک فقط 20درصد کالاهای وارداتی در مسیر قرمز قرار دارد و 20درصد نیز در مسیر سبز است.
وی تصریح کرد: هدف از استفاده از سیستم انتخاب مسیر اظهارنامه، اعتماد به خدمات گیرندگان و اعمال کنترل‌های گمرکی بر روی آن دسته از اظهارنامه هایی است که نیاز به کنترل دارند تا از این طریق کالای سایراظهارنامه ها با کمترین زمان و بازرسی ها ترخیص و به صاحب آن تحویل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار