۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

دولت زیرساختهای لازم برای تولید میگو را فراهم کند

در صورتی که دولت زیرساختهای لازم را برای تولید میگو در مزارع گواتر ایجاد و سپس مدیریت مزارع میگو را به بخش خصوصی واگذار کند، مزارع پرورش میگو در گواتر می تواند به عنوان اولین مجتمع کشاورزی آبزی پروری شناخته شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۸۳۲۱
دولت زیرساختهای لازم برای تولید میگو را فراهم کند

سید وحید حاج سید جوادی، ریس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار با بیان این مطلب به خبرنگار مانا گفت:مجتمع گواتر بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور محسوب می شود که متاسفانه هم اکنون تنها از بخشی از ظرفیت های آن برای تولید میگو استفاده می شود.
وی گفت:در صورتی که دولت زیرساختهای لازم را برای تولید میگو در مزارع گواتر ایجاد و سپس مدیریت مزارع میگو را به بخش خصوصی واگذار کند، مزارع پرورش میگو در گواتر می تواند به عنوان اولین مجتمع کشاورزی آبزی پروری شناخته شود.
این مقام مسئول در انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار، خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم در این مجتمع کشاورزی شامل شبکه برق رسانی و لایروبی کانال های آبرسانی است.
به گفته وی، در این صورت مجتمع پرورش میگوی گواتر به صورت هیات امنایی اداره می شوند و طبق قانون اساسی دارای ردیف بودجه مستقل خواهند شد.
وی عنوان کرد: اعضای هیات امنا را پرورش دهندگان فعال در منطقه تشکیل خواهند داد که به تبع برای تولید هر چه بیشتر، به نحو احسن مجتمع را اداره خواهند کرد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار خاطرنشان کرد: با این اقدامات شاهد شکوفایی چشمگیری در بخش صنعت میگوی کشور خواهیم بود.
حاج سید جوادی یادآور شد: در مجتمع پرورش میگوی گواتر 108 مزرعه 20 هکتاری و چهار مزرعه 200 هکتاری وجود دارد که هم اکنون 70 درصد آنها آماده تولید میگو است.
وی با اشاره به اینکه در چابهار پتانسیل زیر کشت رفتن 700 هکتار مزرعه پرورش میگو وجود دارد، خاطرنشان کرد: زیرکشت رفتن این میزان مزرعه به هفت میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.
حاج سید جوادی، یادآور شد: سال گذشته 400 هکتار از مزارع پرورش میگوی چابهار زیر کشت رفت که به دلیل شیوع بیماری لکه سفید تمام میگوها از بین رفتند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار پیش از این با اشاره به اینکه امسال بین 165 تا 200 هکتار از مزارع پرورش میگوی چابهار زیر کشت می رود از پیش بینی تولید حداقل 300 تن میگو خبر داده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار