۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

جزیره هنگام منطقه ویژه اقتصادی شد

هیات دولت با تبدیل جزیره هنگام از توابع شهرستان قشم هرمزگان به منطقه ویژه اقتصادی موافقت کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۸۲۶۹
جزیره هنگام منطقه ویژه اقتصادی شدبه گزارش مانا وزیران عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه نهم دی ماه سال گذشته به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد تبصره 1 ماده 1 قانون تشکیل واداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1384، با الحاق جزیره هنگام به محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم موافقت کرده بودند.
این مصوبه سپس در اول تیرماه امسال با تایید رییس جمهوری از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد.
جزیره هنگام از جزیره های ایران در خلیج فارس است که با آبادی های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است.
این جزیره 6.33 کیلومتر مربع مساحت دارد و به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه های جنوبی جزیره قشم واقع شده است، فاصله آن تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی و تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی می باشد این جزیره ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است،طولانی ترین قطر آن از «روستای هنگام کهنه» تا «روستای هنگام جدید» ۹ کیلومتر است.
فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام، که بیشتر اهالی از دیرباز به آن مشغول هستند ماهیگیری بوده و در سالهای اخیر پرورش کروکودیل و ارایه خدمات به گردشگران از دیگرفعالیت های مردم محلی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار