۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

صنعت شیلات سیستان نیازمندمشارکت بخش خصوصی

مدیر کل شیلات جنوب سیستان و بلوچستان گفت:نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در توسعه شیلات و آبزی پروری هستیم
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۸۲۳۴
صنعت شیلات سیستان نیازمندمشارکت بخش خصوصی

محسنعلی گلشنی در گفتگو با مانا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محور فعالیت شیلات، تکثیر و پرورش میگو است گفت : پرورش میگو دراستان سیستان و بلوچستان با توجه به ویژگی‌های خاص منطقه از قبیل دمای مناسب، کیفیت آب، وجود اراضی وسیع و بلا معارض، در دسترس بودن‌ آب‌دریا و... چشم‌انداز روشن و موفقیت‌آمیزی را فراهم کرده است به طوری که تنها استانی است که دو بار در سال میگو در آن پرورش می‌یابد و الگویی برای کل کشور است.
وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان ۶۰ درصد تهیه مواد اولیه کارخانجات را در راستای تولید کنسرو تن ماهی به خود اختصاص داده است.
مدیرکل شیلات جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال‌های اخیر، سالانه میزان برداشت ماهی از شهرهای بندری این استان ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: سرمایه گذاری دولت در امر توسعه شیلات درساحل دریای عمان موجب شد تا هزاران فرصت شغلی در بندر استراتژیک چابهار بوجود اید.
مدیر کل شیلات جنوب سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مزیت‌های نسبی سیستان و بلوچستان در بخش کشاورزی، شیلات و آبزی پروری است که نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار