به گزارش مانا در جریان این نشست تصویب اصلاحیه قوانین کنوانسیون بینالمللی ایمنی دریا (SOLAS) مطرح و اقدامات جدید شامل ایمنی سازی کشتیهای مسافربری که IMO به دنبال حادثه غرق کشتی Costa Concordian در سال 2012 در نظر گرفته تصویب شد.
طبق اصلاحیه مصوب IMO روشهای جدیدی در ساخت قایقهای نجات بادوام به کار گرفته خواهد شد.
هماکنون کشتیهای مسافربری نیز در نتیجه بازبینی قوانین مصوب انجمن بینالمللی خطوط کشتیهای مسافربری به دنبال حادثه غرق کشتی Concordian این قوانین را اجرا میکنند.
این نشست همچنین به تصویب قوانین اجباری برای ایمنی کشتیهای شناور در قطب شمال و ایمنی وسایل نجات در SOLAS میپردازد.
این گزارش میافزاید: انجمن ایمنی دریانوردی بر اساس اصلاحیههای مصوب تعدادی قرارداد تصویب کرده است که به موجب این قراردادها بازرسی مسئولان ایمنی از کشتیها الزامی است. همچنین ارزیابی عملکرد اعضای دولت، بنادر و ساحل بر عهده این مسئولان است.