۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱

برگزاری رزمایش بزرگ دریایی در چین

چین با میزبانی یک رزمایش بزرگ در آسیا و اقیانوسیه ضمن تقویت نیروی دریایی این کشور و آزمایش توان رزمی آنها برای تحولات آتی در دریاها آماده می شود. ژاپن برای حضور در رزمایشی که فردا (چهارشنبه) آغاز می شود دعوت نشده است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۴۱۳
برگزاری رزمایش بزرگ دریایی در چینبه گزارش مانا کشتی های هفت کشور دنیا در شهر چینگ دایو در شرق چین پهلو گرفته اند تا با چین نخستین رزمایش دریایی بزرگ این کشور را برگزار کنند.
همچنین برای نخستین بار قرار است گردهمایی بزرگی میان این نیروها در چین که ژاپن نیز در آن شرکت دارد، برگزار شود. پکن اعلام کرده است ملاقاتی میان فرماندهان چین با نیروهای ژاپنی انجام نخواهد شد.
وو شونگلی فرمانده نیروی دریایی ارتش چین در مصاحبه ای در چینگ دایو گفت: ژاپنی های اشتباهات زیادی در سال های اخیر مرتکب شده اند و به همین سبب نمی توان با آنها دیدار و گفت وگو کرد.
ژاپن برای حضور در رزمایشی که فردا (چهارشنبه) آغاز می شود دعوت نشده است اما در همایش نیروهای دریایی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته حضور دارد. لیانگ یانگ سخنگوی نیروی دریایی چین گفت که اقدامات رهبران ژاپن علیه چین احساسات چینی ها را جریحه دار کرده است. چین و ژاپن بر سر مالکیت بر جزایر دریای شرقی اختلاف دارند. وی گفت که تحت چنین شرایطی دعوت از ژاپن برای شرکت در رزمایش کار درستی نبوده است.
همایش نیروی دریایی آسیا و اقیانوسیه هر دو سال یک بار برگزار می شود، اما از سال 1987 میلادی این نخستین بار است که چین آن را میزبانی می کند.
تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد که ژاپن و فیلیپین که با چین در دریاهای شرقی و جنوبی اختلاف دارند به رزمایش دعوت نشده اند اما اعضای همایش هستند و در آن شرکت می کنند.
تاکنون ناوهای هند، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، سنگاپور و برونئی وارد چین شده اند تا در این رزمایش مشترک شرکت کنند.
برچسب ها: رزمایش
ارسال نظرات
آخرین اخبار