۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

آغاز تعمیرات دوره ای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس

معاون مدیر عملیات حفاری دریای شرکت ملی حفاری ایران از پایان تعمیرات دوره ای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس با استفاده از توانمندیهای داخلی خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۳۹۶
آغاز تعمیرات دوره ای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرسبه گزارش خبرنگار مانا مهندس سیامک افشاری اظهار کرد: در این مرحله تعمیرات که حدود 10 ماه به طول انجامید بخشهایی از دکل از جمله جکینگ بازسازی شد.
وی افزود: دستگاه حفاری شهید مدرس نخستین دستگاه حفاری این شرکت است که از سال ١٣٦١ با کاربست آن، بخش حفاری دریایی این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد.
افشاری گفت: با استفاده از این دستگاه تاکنون بیش از ١٢٠ حلقه چاه نفت و گاز دریایی حفاری شده است و از این نظر در میان دستگاههای فعال در منطقه در جایگاه نخست قرار دارد.
معاون مدیر عملیات حفاری دریای شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: با توجه به شرایط شرجی، رطوبت بالا و نمک آب، دستگاههای حفاری در دریا نسبت به دستگاههای خشکی استهلاک بیشتری دارند و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سازه اصلی، تعمیرات دوره ای آنها در فواصل زمانی کوتاه تر صورت می گیرد.
وی افزود: با توجه به توانمندیهای پیمانکاران داخلی در بخش تعمیرات اساسی دکلهای حفاری دریایی، پیش از این نیز تعمیرات دستگاههای حفاری شهید رجایی و مورب در داخل کشور انجام شده بود.
افشاری گفت: این شرکت هم اکنون با به کارگیری سه دستگاه حفاری ملکی و سه دستگاه استیجاری، بخش عمده حفاری در میدانهای نفت و گاز در آبهای خلیج فارس را در استانهای هرمزگان و بوشهر بر عهده دارد.
معاون مدیر عملیات حفاری دریای شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: باپایان تعمیرات دوره ای دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس، این دستگاه به میدان نفتی ابوذر انتقال می یابد و پس از استقرار کامل تا چند روز آینده در این موقعیت عملیاتی خواهد شد.
وی درباره جابجایی دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی گفت: این دستگاه نیز پس از تکمیل چند حلقه چاه در فاز 12 پارس جنوبی هم اکنون حفاری یک حلقه چاه اکتشافی را برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در آبهای خلیج فارس آغاز کرده است.
افشاری در خصوص عملکرد مدیریت حفاری دریا در سال گذشته اظهار کرد: در سال 92 در مجموع 34 حلقه چاه دریایی حفاری و تکمیل شد که از این تعداد 13 حلقه توسعه ای و 21 حلقه تعمیری بوده است.
برچسب ها: فرساحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار