۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶

افزایش ورود کانتینر به منطقه آزاد چابهار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار از افزایش ورود کانتینر به این منطقه خبرداد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۸۸
افزایش ورود کانتینر به منطقه آزاد چابهاربه گزارش مانا مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار گفت: سه فروند کشتی و 34 فروند لنج حامل کالا از ابتدای سال جاری وارد بنادر منطقه آزاد چابهار شده اند که حاکی از رشد چشمگیر ورود کانتینر به منطقه آزاد نسبت به سال گذشته است.

حامدعلی مبارکی روز سه شنبه افزود: از ابتدای سال 1393 منطقه آزاد چابهار حدود هفت میلیون دلار مبادلات تجاری داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 5/3 برابری را تجربه کرده که این روند نویدبخش آینده ای بهتر و پویاتر برای منطقه است.

به گفته وی بیش از 521 TEU کانتینر به وسیله سه فروند کشتی حمل شده که میزان ورود کانتینر نسبت به سال گذشته در مدت مشابه رشد چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه های صادره در سال جدید سهم دریافتی سازمان منطقه آزاد چابهار از محل واردات کالای تجاری از 5/7 درصد به 15 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار امیدواری کرد: در سال جدید که توسط رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است منطقه آزاد بتواند با مدیریت جهادی و عزم ملی و جدی در تمام بخش ها نسبت به تحقق اهداف پیش بینی شده بر اساس معیارهای اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

وی گفت: عمده کالاهای ترخیص شده به صورت تجاری و شامل لوازم یدکی خودرو، لوازم برقی خانگی، پارچه، برنج و لاستیک بوده است.

وی افزود: عمده کالاهای که در این مدت وارد محدوده منطقه آزاد شده شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، لوازم یدکی، برنج، پوشاک و لوازم برقی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار