به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از کانتینر نیوز، این کشتیهای دوگانهسوز LNG هر کدام حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارند و انتظار میرود تحویل آنها از سال ۲۰۲۷ میلادی آغاز شود.
بر اساس این گزارش، کشتیهای جدید سهمی معادل ۲۰ درصد از ناوگان عملیاتی جهان را در اختیار دارند. در حال حاضر حجم کل سفارشات شرکت MSC به بیش از ۱۲۰ فروند کشتی رسیده که قرار است ظرفیت ناوگان این شرکت را طی سالهای آینده بیش از ۲ میلیون TEU افزایش دهد.
در ابتدای سال ۲۰۲۵ میلادی نیز، MSC تحت مدیریت سورن تافت، مجموعهای از کشتیهای کانتینری مگامکس دوگانهسوز LNG با ظرفیت بین ۲۱٬۷۰۰ تا ۲۴٬۰۰۰ TEU را به دو کارخانه کشتیسازی ژوشان چانگهونگ و صنایع سنگین Hengli در چین سفارش داده که قرار است در سالهای ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ میلادی تحویل داده شوند.
با اضافه شدن این ۶ فروند کشتی جدید، شمار کشتیهای MSC با ظرفیت بین ۱۹٬۰۰۰ تا ۲۴٬۰۰۰ TEU از مرز ۶۰ فروند عبور خواهد کرد.
این قرارداد همچنین نشاندهنده ورود صنایع سنگین بازرگانان چین به عرصه ساخت کشتیهای کانتینری بزرگ در سطح بینالمللی است.