به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، حسین عباسنژاد یکی از ضروریات ارائه خدمات برخط را هوشمندسازی و اصلاح فرآیندها دانست و اظهار کرد: نخستین نشست کمیته هوشمندسازی فرآیندهای ثبت کشتیهای سازمان بنادر و دریانوردی به منظور برون سپاری خدمات ثبت کشتیهای استان هرمزگان در سال ۱۴۰۴ به میزبانی این ادارهکل برگزار شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر اداره ثبت شناورها در استان هرمزگان هفت خدمت مربوط به ثبت کشتیها را به صورت برخط از طریق سامانه SP.PMO.IR در اختیار مالکان و متقاضیان ثبت کشتیها قرار داده و تا پایان سال ۱۴۰۴ این خدمات برخط ثبت کشتی ها به ۱۶ خدمت میرسد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در این رابطه بیان کرد: با هدف افزایش سرعت و کیفیت خدمترسانی به مالکان شناورها، هوشمندسازی فرآیندها و برونسپاری خدمات ثبت کشتیها به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار ادارهکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان قرار گرفته است.
عباسنژاد از اقدامات لازم برای تحقق این مهم به الکترونیکی و هوشمند کردن فرآیندها، یکپارچهسازی ارائه خدمات از طریق سامانه جامع دریایی، حذف فرآیندهای غیرضروری، رفع نیازمندیها و افزایش سرعت پاسخگویی، تعیین شاخصهای بهبود فرآیند و مانیتورینگ و نظارت بر ارایه خدمات واحد اشاره کرد.
وی اضافه کرد: کاهش مراجعه مالکان و زمان ارائه خدمت، برقراری استعلامات آنی و بررسی درخواستهای بالغ بر ۱۹ هزار مالک شناور ثبت شده استان و ۷۰ کارخانه کشتیسازی استان به صورت برخط (آنلاین) را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.