به گزارش مانا، دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در سال ۱۴۰۳ با هدف بررسی چالشها، نیازمندیها و ارائه خدمات شایسته به گردشگران در فصول پرتردد و نوروز پیشِ رو با حضور رؤسا و اعضای کمیتههای مختلف ستاد و شهرداران جزیره برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در این جلسه بیان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گردشگرپذیر در جنوب کشور و به ویژه جزیره قشم و همچنین در پیشِ رو بودن ایام پایان سال و عید نوروز به عنوان پیک ورودی مسافر به جزیره ضرورت هم افزایی و تعامل دستگاههای اجرایی به منظور ارائه خدمات مناسب دو چندان شده است.
راموز ادامه داد: از همین روی امروز مهمترین چالشهای موجود در کمیتههای ستاد سفر در سالهای گذشته و راهکارهای رفع این مسائل با همفکری رؤسا و اعضای کمیتههای ستاد سفر بررسی و تصمیمگیری میشود.
وی تأکید کرد: ایجاد گردشگری هویت محور و رویدادمحور ساختن جزیره در کنار تأمین زیرساختهای مناسب را مدنظر قرار دادهایم و ضروری است کمیتههای اجرایی برنامه و بودجه خود را نهایتاً تا هفته آینده برای برنامهریزی مناسب ارائه دهند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اضافه کرد: زیباسازی سیما و منظر شهری برای پذیرایی از مهمانان نوروزی، تجهیز کمپ پارکها و مکانهای اقامت موقت مسافران، ساماندهی تأسیسات گردشگری و مجتمعهای تجاری، برنامهریزی برای اطلاعرسانی مناسب به گردشگران، هماهنگی برای تأمین اقلام مورد نیاز از جمله، آب، نان، یخ، بنزین و کالاهای اساسی، نصب تابلوهای و علائم هشدار دهنده و راهنمایی، اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمنسازی سواحل، حل مشکلات ترافیکی از مهمترین موضوعاتی هست که باید به آن پرداخته شود.
راموز همچنین با تأکید بر ضرورت ساماندهی بنادر و فرودگاه قشم، تصریح کرد: مبادی ورودی جزیره نقطه آغازین تعامل گردشگران با حال و هوای جزیره میباشد و ارائه خدمات مناسب در این نقاط ضروری است؛ بنابراین گزارش، دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در سال ۱۴۰۳ با حضور جمعی از معاونان و مدیران سازمان، شهرداران شهرهای مختلف جزیره و سایر رؤسای کمیتههای ستاد خدمات سفر قشم در سالن روابط عمومی و مرکز رسانه منطقه آزاد قشم برگزار شد.