۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

پایان دریابست و آزادسازی صید میگو در خور‌ها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: بر اساس تصمیم کارگروه مدیریت صید استان و نتایج حاصل از گشت‌های تحقیقاتی بخش ارزیابی ذخایر پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، صید میگوی سفید در خور‌ها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیچ فارس تا اطلاع بعدی آزا‌د شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۴

پایان دریابست و آزادسازی صید میگو در خور‌ها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر مرتضی سوری به رسانه‌های جمعی گفت: صید میگوی سفید در صیدگاه‌های لیفه، بوسیف، خور‌های واسطه و درویش آزاد اعلام است و صیادان مجاز می‌توانند در این خور‌ها به صید بپردازند.  
وی با بیان اینکه مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای همه لنج‌ها ۱۰ روز و قایق ۷ روز خواهد بود بیان کرد: شناور‌های صیادی ملزم به دارا بودن  تانک، سایبان، گواهی سمپاشی و بهداشت فردی تمامی خدمه شناور‌ها هستند.
دکتر سوری در خصوص روند صدور مجوز‌ها برای شناور‌های صیادی یادآور شد: در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی برای لنج‌ها و قایق‌ها و در خور‌های واسطه و درویش فقط برای قایق‌ها مجوز صادر می‌شود.
مدیر‌کل شیلات خوزستان همچنین رعایت برخی اقدامات فنی و بهداشتی برای شناور‌های صیادی در هنگام حمل‌و‌نقل آبزیان از جمله نصب سایبان، گواهی سمپاشی و گواهی بهداشت فردی تمام خدمه شناور و نظارت مسئولان کنترل کیفی بر حسن اجرای مقررات را ضروری دانست.
شیلات خوزستان در طول سال به منظور حفظ ذخایر آبزیان، در دوره‌های محدودی طرح دریابست را اجرایی می‌کند.
بر‌اساس اعلام شیلات خوزستان سالانه حدود ۳۵۰۰ تُن انواع میگو‌های دریایی در خور‌ها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.
میگو و ماهی در صید غذایی خانوار‌های مناطق ساحلی خوزستان از جایگاه خاصی برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار