۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸

ضرورت تدوین طرح معرفی میگوی ایران در بازار‌های جهانی

رئیس سازمان شیلات گفت: صنعت تولید میگو با وجود بیماری، توانسته است تولید مناسبی را رقم بزند و ضرورت دارد، فضای مناسبی برای فراهمی، ارزان سازی، عمل آوری، فرهنگ سازی تا طبخ و مصرف آن اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۸

ضرورت تدوین طرح معرفی میگوی ایران در بازار‌های جهانی

 

به گزارش مانا، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در دومین جلسه کمیته تخصصی شیلات و آبزیان گفت: صنعت تولید میگو با وجود بیماری، توانسته است تولید مناسبی را رقم بزند و ضرورت دارد، فضای مناسبی برای فراهمی، ارزان سازی، عمل آوری، فرهنگ سازی تا طبخ و مصرف آن اختصاص یابد.

سید حسین حسینی افزود: توسعه افقی و عمودی در تولید میگو، نیازمند اقدامات تخصصی و پژوهشی بیشتری بوده و لازم است کارگروه‌های فنی و تخصصی موارد قابل طرح را بررسی کنند.

وی به نقش آفرینی مشوق‌های مالی اشاره و تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات و افزایش تولید، لازم است موضوعات قابل طرح در شورای راهبری تحقیقات و کمیته نخبگان عنوان شود و مناسب‌ترین راهکار‌ها اتخاذ شود.

حسینی ادامه داد: ضرورت دارد، زیر ساخت‌های تولید، فرآوری تا مصرف، با علم روز دنیا همسان شود.

وی حضور بهره برداران در جلسات بعدی، مساعدت‌های مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، شرکت شهرک‌های کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور و سایر بخش‌های ذیربط، اختصاص مشوق‌های صادراتی برای میگو، تدوین طرح جامع برای معرفی میگو در بازار‌های داخلی و خارجی، بررسی موضوعات در کمیته‌های تخصصی و برسی سایر موضوعات، چون پرورش ماهی در دریا (قفس) را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است، در این جلسه معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، معاونان و مدیران ستادی ذیربط، مدیران کل شیلات استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان به صورت وبیناری، نمایندگانی از مؤسسه پژوهش‌های برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه بازرگانی، سازمان دامپزشکی، امور اراضی کشور، مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی و سایر زیر بخش‌های مرتبط حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار