۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴

لزوم شتاب‌گیری عملیات حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی

مدیرکل بازرسی خوزستان بر سرعت بخشیدن عملیات حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی به سایر نقاط کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۹

لزوم شتاب‌گیری عملیات حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی

 

به گزارش خبرنگار مانا، حجت الاسلام مصطفی انصاری فرد به اتفاق مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در بازدید از بخش‌های مختلف بندر امام خمینی اظهار داشت: هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی به خصوص گمرک، حمل‌و‌نقل و قرنطینه برای تسریع در حمل کالا‌های اساسی ضروری و راهگشا خواهد بود.
وی گفت: خوشبختانه مشکلی برای واردات، تخلیه و ترخیص کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی) در  بندر امام خمینی وجود ندارد و از سرعت بالایی برخوردار است.
مدیرکل بازرسی خوزستان در ادامه افزود: پس از این بازدید، جلسه‌ای با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود تا موانع شتاب‌گیری حمل کالا‌های اساسی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم‌های مقتضی اتخاذ شود.
حجت الاسلام انصاری فرد ابراز امیدواری کرد این نشست هماهنگی در شتاب بخشی به عملیات حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی مؤثر باشد و شاهد انبارش کمتر کالا‌های اساسی در بندر باشیم.
گفته می‌شود حدود سه میلیون تُن نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی وجود دارد که هم اکنون در حال حمل به سایر نقاط کشور است.
حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود.
این بندر راهبردی در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خور موسی واقع شده و پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان، فعال‌ترین بندر تجاری کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار