۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

آیین تجلیل از تیم عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های جزیره خارگ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از فرمانده و خدمه شناور " دریاپاک ۱"به پاس ماموریت موفق عملیات پایش و جمع آوری آلودگی وسیع آب‌های جزیره خارگ تجلیل کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۰

آیین تجلیل از تیم عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های جزیره خارگ

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در آیین تجلیل از تیم عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی اظهار داشت: اکوسیستم دریایی یک محیط زنده‌ای است که نیاز به حمایت و حفاظت دارد و همگان باید در قبال این نعمت خدادادی ایفای نقشی مؤثر داشته باشند.
وی بیان کرد: جای خرسندی و افتخار است که مسئولیت خطیر حفاظت از خلیج فارس را فرمانده و خدمه شناور " دریاپاک ۱" در ماموریت اخیر به خوبی نشان دادند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: برای نخستین بار بود که در کشور با استفاده از سیستمی نوین (بدون بهره‌گیری از دیسپرسنت برای امحاء لکه‌های نفتی) جهت مقابله و جمع آوری آلودگی اقدام شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تا پیش از این، روش مرسوم جمع آوری با استفاده از مواد شیمیایی نظیر دیسپرسنت بود که این روش منجر به آسیب‌هایی به محیط زیست دریایی می‌شد.
شکیبی نسب یادآور شد: از این رو گامی مهم در راستای حفظ بهتر و بیشتر محیط زیست در زمینه مقابله با آلودگی توسط سازمان بنادر برداشته شده تا به حفظ محیط زیست دریایی کمک شایانی شود.
گفتنی است این چهارمین عملیات پس از عملیاتی شدن شناور "دریاپاک ۱"  بود که با اعلام آلودگی در چهار مایلی خارگ در ۲۲ مهرماه، این شناور به همراه ناجی ۲۳ ظرف سه روز جهت پایش و جمع آوری آلودگی نفتی اقدام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار