۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹

مشارکت ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در مدیریت بنادر ماهگیری

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: میزان تعهد مشارکت مالی مدیران بهره بردار بنادر ماهیگیری در مدیریت و نگهداری بنادر از حدود ۱۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۳ خواهد رسید که نزدیک به ۹ برابر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۸

مشارکت ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در مدیریت بنادر ماهگیری

 

الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: واگذاری مدیریت بهره برداری بنادر ماهیگیری به بخش غیر‌دولتی و سرمایه گذاری بخش غیر‌دولتی در این بنادر در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با گذشته از تحولی اساسی برخوردار شده است.

مدیر‌کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، افزود: سازمان شیلات ایران با بازنگری و اصلاح فرآیند واگذاری‌ها و ارزش گذاری واقعی بنادر ماهیگیری باعث شده تا مشارکت مالی تشکل‌های صیادی و شرکت‌های بهره بردار بنادر ماهیگیری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین با واگذاری تکمیل پروژه‌های بندری به بخش خصوصی در قالب‌های قانونی مثل B.O.T، علاو بر اینکه اتمام پروژه‌ها سریعتر انجام خواهد شد از بار مالی دولت نیز کاسته می‌شود.

به گفته واحدی، در این راستا میزان تعهد مشارکت مالی مدیران بهره بردار بنادر ماهیگیری در مدیریت و نگهداری بنادر از حدود ۱۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۳ خواهد رسید که نزدیک به ۹ برابر خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص توسعه بنادر صیادی در شمال کشور با اشاره به اینکه در سواحل دریای خزر، کاربرد بنادر ماهیگیری صرفاً برای فعالیت شناور‌های صید ماهی کلیکا در نظر گرفته شده است و صید سایر گونه‌های آبزی این دریا، نیازی به بندر ندارند، گفت: صید ماهیان استخوانی نیز مثل ماهیان سفید، کپور، کفال و. به روش پره کشی ساحلی انجام می‌شود.

مدیر‌کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: همچنین صید ماهیان خاویاری که چند سالی است صید تجاری آنها با توافق جمعی کشور‌های حاشیه دریای خزر برای حفاظت از این گونه ارزشمند ممنوع شده است، قبلاً در صیدگاه‌های داخل دریا انجام و بدون نیاز به بندر به ساحل آورده می‌شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار