۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

هشدار نسبت به تردد شناور‌ها در خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: پیش‌بینی می‌شود از امروز (دوشنبه) عصر، شاهد وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی بر روی خلیج‌فارس و مواج شدن آن باشیم که بر همین اساس وضعیت برای تردد شناور‌ها مناسب نیست.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۶

هشدار نسبت به تردد شناور‌ها در خلیج فارس

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس در این ارتباط با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته شاهد کاهش دید افقی در سواحل و جزایر خواهیم بود که در همین رابطه هشدار زرد شماره ۲۹ دریایی نیز از سوی این اداره کل صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول روز، گذر ابر در آسمان استان پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات استان نیز شاهد وقوع رگبار پراکنده باران هستیم، افزود: دریا در ساعات صبح آرام، اما در ساعات بعدازظهر و شب، خلیج فارس با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، مواج خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه بیشینه سرعت باد در خلیج فارس به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد رسید، گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و از تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد استان‌های خوزستان و بوشهر و کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز اجتناب شود و تمهیدات لازم در بنادر غربی استان صورت پذیرد.

رنجبر ادامه داد: روز سه شنبه وزش باد‌های شمال غربی با شدت کمتر در نیمه غربی خلیج فارس تداوم خواهد داشت و افزایش باد‌های جنوب شرقی نیز در محدوده دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها: خلیج فارس مواج
ارسال نظرات
آخرین اخبار