۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

کاهش میانگین بارش و دمای بیشتر از نرمال در هرمزگان

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: تابستان ۱۴۰۳ استان هرمزگان با بارش مونسونی کمتر از نرمال و گرمای هوای بیشتر از نرمال سپری شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۷

کاهش میانگین بارش و دمای بیشتر از نرمال در هرمزگان

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا، با اشاره به جزئیات وضعیت هواشناسی استان هرمزگان در تابستان سال جاری، اظهار کرد: در تابستان ۱۴۰۳، بیشینه مطلق دمای استان ۴۹.۳ درجه سیلسیوس بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمینه مطلق دما نیز ۱۵.۳ درجه سیلسیوس در حاجی‌آباد بوده است، افزود: گرمای هوا در غالب نقاط استان قابل توجه بوده است، اما به جز در ایستگاه سردشت بشاگرد در بقیه ایستگاه‌های استان، جابه‌جایی رکورد دمای بیشینه ثبت نشده است.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در تابستان ۱۴۰۳ بیشینه مطلق دما در سردشت بشاگرد ۴۶.۸ درجه سیلسیوس بوده که با افزایش چهار درجه‌ای نسبت به رکورد قبلی همراه بوده است.

رنجبر تصریح کرد: در مجموع، میانگین دمای هوا در سطح استان طی تابستان سال جاری، ۳۵.۱ درجه سیلسیوس بوده که نسبت به رکورد قبلی خود در تابستان سال گذشته، یک درجه گرمتر بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین طی تابستان ۱۴۰۳، بیشترین سهم بارش‌های مونسونی متعلق به سردشت بشاگرد با ۸۲.۲ میلیمتر بوده که در مقایسه با شرایط نرمال (۸۷.۴ میلی متر) کاهش بارش‌ها را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار