۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

توسعه زیرساخت‌های شیلاتی ابوموسی نیازمند اعتبارات ملی است

مدیرکل شیلات استان هرمزگان بارانی با تاکید بر لزوم شتاب گیری روند توسعه و تقویت زیرساخت‌های شیلاتی در شهرستان ابوموسی گفت: بدون شک این مهم نیازمند تصویب اعتبارات و همچنین حمایت‌های استانی و ملی ویژه فعالیت‌های شیلاتی است.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۱

توسعه زیرساخت‌های شیلاتی ابوموسی نیازمند اعتبارات ملی است

 

به گزارش خبرنگار مانا از هرمزگان، مسعود بارانی در نشست هم اندیشی توسعه شیلاتی شهرستان ابوموسی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: صید و صیادی پویا، وجود منابع عظیم و تنوع گونه‌های مختلف آبزیان، توانمندی بالقوه در زمینه آبزی‌پروری دریایی تنها بخشی از توانمندی‌های شیلاتی این شهرستان است.

مدیر‌کل شیلات هرمزگان تشکیل کمیسیون ویژه برای توسعه شیلات شهرستان ابوموسی با جلسات ماهیانه، اختصاص مشوق برای صید و صیادی شهرستان ابوموسی، جذب سرمایه‌گذار برای کارخانه تُن ماهی ابوموسی، بازگردانی شنارو‌های صیادی میهمان به ابوموسی، تسریع در راه‌اندازی سردخانه ابوموسی توسط گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی، تکثیر و پرورش ماهی در قفس در جزیره ابوموسی را از اهم پیشنهادات و تصمیمات این جلسه خواند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ظرف یک هفته کلیه پیشنهادات جهت تهیه بسته حمایتی شیلاتی شهرستان ابوموسی به شیلات تحویل شود و تا حصول نتیجه پیگیری شود.

بارانی ضمن تاکید بر لزوم شتاب گیری روند توسعه و تقویت زیرساخت‌های شیلاتی درشهرستان ابوموسی گفت: بدون شک این مهم نیازمند تصویب اعتبارات و همچنین حمایت‌های استانی و ملی ویژه فعالیت‌های شیلاتی است.

وی یا بیان اینکه شهرستان ابوموسی با بهره مندی از بیش از ۱۰۰فروند شناور صیادی قایق و لنج، ضمن ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه صیادی، توانسته سالانه حدود ۱۸۰۰ تن از میزان صید را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت‌های شیلاتی شهرستان ابوموسی به ویژه در حوزه پرورش ماهی در قفس کم نظیر است، تصریح کرد: برنامه‌های خوبی برای توسعه این شهرستان در حوزه شیلات در دستور کار شیلات هرمزگان قرار دارد و بی‌شک در آینده‌ای نزدیک شاهد گام‌های خوبی از سوی شیلات هرمزگان در این مسیر خواهیم بود.

گفتنی است جزیره ابوموسی با وسعت حدود یازده کیلومترمربع در جنوب جزیره قشم واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار