۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

توقیف چهار شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف چهار فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس و دهانه اروندرود خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۹

توقیف چهار شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا، سردار لطفعلی پاکباز با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: مأموران دریابانی در جریان گشت دریایی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، چهار فروند شناور صیادی مظنون به حمل سوخت (گازوییل) قاچاق مظنون وآنان را متوقف کردند.
وی گفت: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور‌های صیادی، ۳۹ هزار لیتر گازوئیل که در مخازن شناور‌ها به طور ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: در این ارتباط ۹ نفر از خدمه این شناور‌ها به متهم حمل سوخت قاچاق و انتقال آن به خارج از کشور بازداشت و با تشکیل پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان معرفی شدند.
سردار پاکباز ارزش این محموله سوخت قاچاق را بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: محموله سوخت قاچاق پس از تنظیم صورت جلسه تحویل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران شد.
اختلاف قیمت سوخت (گازوییل) با بهای فوب خلیج فارس و بیکاری از علل قاچاق سوخت در مناطق ساحلی خوزستان است.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، آبراهی و رودخانه‌ای، همواره با پدیده قاچاق سوخت و کالا روبه‌رو بوده است.
در نیمه نخست امسال بیش از دو میلیون لیتر سوخت (گازوییل) قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار