۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

افزایش صادرات ماهیان گرمابی و سردآبی/ صادرات قزل آلا ۲۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از افزایش ۲۰ درصدی صادرات ماهی قزل آلا از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: میزان صادرات این گونه ماهی به چهار هزار و ۴۰۰ تُن رسیده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۰

افزایش صادرات ماهیان گرمابی و سردآبی/ صادرات قزل آلا ۲۰ درصد افزایش یافت

 

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا از افزایش ۲۰ درصدی صادرات ماهی قزل آلا از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: میزان صادرات این گونه ماهی به چهار هزار و ۴۰۰ تُن رسیده است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران یادآور شد: صادرات این گونه در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ تُن بود که امسال به دلیل افزایش تولید شاهد افزایش صادرات این گونه ماهی سردآبی هستیم.

وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص صادرات ماهیان گرمابی نیز گفت: صادرات این گونه ماهیان از ابتدای سال با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده است به گونه‌ای که صادرات آن از هشت هزار و ۱۰۰ تُن در سال گذشته هم اکنون به ۹ هزار و ۳۰۰ تُن رسیده است.

به گفته این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، عمده گونه ماهیان گرمابی که صادر می‌شود شامل کپورماهیان است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: آبزیان تولیدی به کشور‌های زیادی صادر می‌شوند که عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی بوده که روند صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

خدایی بیان داشت: امیدواریم با برنامه‌ریز‌یهای در حال انجام شاهد افزایش چشمگیر صادرات و به دنبال آن ارز‌آوری در بخش صنعت شیلات کشورمان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار