۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

ساماندهی و هدفمندسازی سفر به جزیره هندورابی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از ساماندهی و هدفمندسازی سفر به جزیره هندورابی با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۹

 ساماندهی و هدفمندسازی سفر به جزیره هندورابی

 

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره هندورابی که در نزدیکی جزیره کیش قرار گرفته و به همین دلیل مدیریت آن تحت قلمرو سازمان منطقه آزادکیش است، یکی از زیباترین و بکرترین جزایر خلیج فارس است که طی سالهای اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

مدیر‌کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: در راستای حفاظت از جزیره و توسعه پایدار گردشگری در هندورابی، سفر به این جزیره با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش ساماندهی و هدفمندسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدفمند کردن سفر به جزایر میتواند به بهبود تجربه گردشگران و حفظ محیط زیست این مناطق کمک کند، بیان داشت: برنامهریزی برای مدیریت گردشگری، نظم دهی به مسیر تردد و ساختار سازی برای جابهجایی دریایی و ارتقاء آگاهی عمومی ازجمله اهداف سفر به این جزیره باید برنامهریزی شود.

محسنی در ادامه گفته‌های خود به ضرورت آموزش  فعالان گردشگری اشاره کرد و گفت: اصل آموزش مهمترین مؤلفه در توسعه گردشگری است؛ لذا آموزش جوامع محلی با حفظ الزامات محیط زیستی و طبیعی در جزایر و سواحل و برگزاری دورههای راهنمای گردشگری می‌تواند به کاهش آسیبها به جزایر کمک کند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه علاوه بر هندورابی، سفر به جزیره شیدور نیز ساماندهی و هدفمندسازی خواهد شد، اظهار داشت: هدفمند کردن سفر به جزایر شیدور و هندورابی نه تنها به حفاظت از محیطزیست این جزایر کمک میکند بلکه میتواند به بهبود تجربه گردشگری و پایداری این مناطق منجر شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار